کد: 13950626127165611

رونمایی ازتابلو پنجره فولاد ومیراث نبی درکیش

کد: 13950626127165611

https://goo.gl/Gn3RPJ

، تهران , (اخبار رسمی): از دو تابلو سوخته نگاری بر روی چوب بانام های پنجره فولاد و میراث نبی اثر استاد مرتضی نداف با حضور دکتر مونسان و حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در کیش رو نمایی شد

رونمایی ازتابلو پنجره فولاد ومیراث نبی درکیش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عصر پنجشنبه 25 شهریور از دو تابلوی سوخته نگاری بر روی چوب اثر استاد مرتضی نداف با حضور  مونسان و امام جمعه کیش در مرکز همایش های بین المللی کیش رو نمایی شد.

امام جمعه کیش و  مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نمایشگاه ضمن بازدید از آثار متعدد مرتضی نداف از تلاش وی برای انتقال مفاهیم و فرهنگ غنی دینی از طریق هنر به نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی تقدیر کردند.

بر اساس این گزارش این دو تابلو در اندازه های 60 در80  تازه ترین آثار مرتضی نداف است که با هنر سوخته نگاری بر روی چوب درخت افرا به زیبایی خلق شده است.

 این هنرمند با ذوق کشورمان در تابلوی میراث نبی  با هنر سوخته نگاری اسامی مبارک حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) و حدیث نبوی غدیر "من کنت مولاه فهذا علی مولاه" را با خط ابداعی خویش بر روی چوب حک کرده و با هنر تذهیب بر زیبایی این خطوط افزوده است. زمینه اصلی این تابلو تصویر دستان مبارک پیامبر گرانقدر اسلام و نخستین پیشوای شیعیان جهان حضرت امیر المونین علی (ع) در روز عید سعید غدیر را نشان می دهد که پیامبر(ص) حضرت علی را به عنوان نخستین امام  و ولی مسلمانان جهان معرفی کردند. در چهارگوشه تابلو نیز چهار فرشته مقرب الهی به زیبایی به تصویر کشیده شده اند که به گفته خالق اثر نمادی از حرکت انسان به سوی تعالی، کمال و سعادتمندی هنگام توسل به خاندان مطهر پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است.

وی در تابلوی پنجره فولاد نیز در زمینه اصلی دست زائری را به تصویر کشیده است که با گرفتن پنجره فولاد در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع)، شفاعت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را طلب می کند. در این تابلو عبارت یا علی بن موسی الرضا المرتضی به زیبایی و با خط ابداعی استاد نداف بر روی پنجره فولاد حک شده است.

لازم به ذکر است در نمایشگاه میراث نبی که از 22 شهریور و همزمان با عید سعید قربان در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز شده است 46 تابلو نفیس از آثارمرتضی نداف، با موضوع آیات، احادیث، متون دینی و همچنین نمایی از کعبه مکرمه و یا صحنه های از نهضت عاشورا از جمله لحظه شهادت امام حسین(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت ابوالفضل (ع) با اسامی پنجره فولاد، میراث نبی، علی قلب زمین، اعجاز، رستگاری، هجر نگار، شفاعت رضوی و معراج پیامبر، گودال قتلگاه، علقمه، حضرت علی اصغر، سقا، به نمایش گذاشته شده است. در این تابلوها احادیث و آیات قرآنی همچون  َ» یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً «  و  » لیس کمثله شی ء«  و عباراتی مانند عشق محمد بس است و آل محمد  و احادیث "یا ابالحسن انت اخی و وزیری"، یا علی انت امام المسلمین "و ان امامکم و ولیکم علی ابن ابیطالب" با  هنر سوخته نگاری به زیبایی روی چوب حک شده است.

همچنین در این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور کوچکترین کتیبه های احادیث و عبارات قرآنی از جمله کلمه الله، و اسامی و شمایل ائمه اطهار که بر روی دانه های گندم، ارزن و پر کاه با هنر سوخته نگاری خلق شده است در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

 گفتنی است مرتضی نداف هنرمند پیشکسوت کشورمان که از سن 14 سالگی در شهر کاشمر هنر سوخته نگاری را فرا گرفته است در 23 سال گذشته به صورت حرفه ای در زمینه خلق آثار نفیس سوخته نگاری روی چوب و آموزش و احیاء این هنردر کشور فعالیت گسترده ای داشته است.

نمایشگاه میراث نبی تا 30 شهریور جهت بازدید هنر دوستان در مرکز همایش های بین المللی کیش بر پا است, و علاقمندان می توانند از ساعت 18 تا 22 از این نمایشگاه به طور رایگان بازدید کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

هنرهای تجسمی