کد: 13950626127175611

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش به اتریشی ها

کد: 13950626127175611

https://goo.gl/NJ0a3V

، تهران , (اخبار رسمی): رایزن بازرگانی سفارت اتریش جزیره کیش را شناخته شده ترین هاب سرمایه گذاری ایران در عرصه بین المللی برشمرد.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش به اتریشی ها

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، واین گارتنر رایزن بازرگانی سفارت اتریش به همراه هیاتی از بخش بازرگانی این سفارت در نشستی با مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با فرصتهای سرمایه گذاری این جزیره آشنا شدند. 

 رایزن بازرگانی سفارت اتریش در این نشست با اشاره به اینکه جزیره کیش شناخته شده ترین هاب سرمایه گذاری ایران در عرصه بین المللی است از علاقمندی شرکت های اتریشی برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در ایران به ویژه جزیره کیش خبر داد و گفت: کیش یک مقصد گردشگری منحصر بفرد است و بسیاری از شرکت های اتریشی علاقمند هستند از پتانسیل های منطقه و زمینه های مختلف سرمایه گذاری در این جزیره مطلع شوند تا بتوانند با یک برنامه ریزی دقیق برای فعالیت اقتصادی در کیش اقدام کنند. 

 وی با بیان اینکه سفر رییس جمهور اتریش به ایران در سال 2015 و حضور نمایندگی بیش از 200 شرکت اتریشی، سرمایه گذاران این کشور را برای حضور در بازار گسترده ایران ترغیب کرده است افزود: ما در زمینه تجهیزات بیمارستانی، پتروشیمی، ماشین آلات صنعتی، و گردشگری علاقمند به سرمایه گذاری در جزیره کیش هستیم. 

 وی با ابراز امیدواری از اینکه با  لغو تحریم ها مشکلات نقل و انتقالات بانکی در مبادلات تجاری به طور کامل بر طرف شده و شرایط فعالیت بانک ها در همه مناطق آزاد ایران به ویژه جزیره کیش تسهیل شود امکانات متعدد توسعه گردشگری حلال در ایران را فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاریهای خارجی برشمرد.

شیرزاد مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست معافیت مالیاتی 20 ساله، امکان سفر به کیش بدون نیاز به روادید و امکان تاسیس شرکت در این جزیره با مالکیت 100 درصد خارجی، عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران یا سایر کشورها، حمایت قانونی از سرمایه گذاری خارجی و خدمات گسترده بانکی و بیمه ای را از جمله مزیت های مهم سرمایه گذاری در کیش عنوان کرد و افزود: منطقه آزاد کیش مستقل از سرزمین اصلی بوده و با قوانین خاص مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران اداره می شود که همین امر موجب تسریع در روند سرمایه گذاری ها و کاهش بروکراسی های اداری شده است به طوریکه فعالان اقتصادی خارجی می توانند در مدت یک هفته شرکت خود را در کیش تاسیس کنند. ضمن اینکه برای بکارگیری منابع انسانی خارجی و مهندسان و کارشناسان رشته های مختلف از سایر کشورها نیز محدودیتی وجود ندارد.

سازمان منطقه آزاد کیش نیز با در اختیار قرار دادن زمین و تاسیسات مورد نیاز با کمترین نرخ  از سرمایه گذارانی که قصد دارند کارخانه و یا واحد تولیدی تاسیس کنند حمایت می کند. 

 شیرزاد با اشاره به اینکه جزیره کیش به عنوان جزیره پاک و دوستدار محیط زیست از توسعه صنایع با فناوری بالا استقبال می کند و با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست منطقه، به صنایع آلاینده مجوز فعالیت داده نمی شود گفت: تا کنون بخش زیادی از سرمایه گذاری ها در جزیره کیش در بخشهای املاک، داروسازی، مراکز تجاری و اقتصادی و لوازم و تجهیزات منزل بوده است و در حال حاضر علاقمند به جذب سرمایه گذاری های خارجی در زمینه گردشگری و در بخشهای توریسم سلامت، توریسم ورزشی، تجهیزات پزشکی، ساخت هتل و ایجاد جاذبه های گردشگری نوین هستیم.  

وی با اشاره به اینکه کیش در زمینه تامین منابع انرژی و آب شرب ساکنان و گردشگران نیز مستقل بوده و به شبکه برق و آب سراسری متصل نیست این جزیره را منطقه ای پیشرو در اجرای طرح های نوین اقتصادی، عمرانی، تجاری و گردشگری برشمرد و گفت: جزیره کیش دارای باند فرودگاهی برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر ایر باس در کشور است و به همین دلیل در صورت راه اندازی پروازهای ایران به مقصد نیویورک، برقراری این پرواز از طریق فرودگاه کیش میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه موقعیت خاص جزیره کیش و وجود میدان گازی مستقل در منطقه زمینه حضور شرکتهای نفتی فراوانی را در کیش فراهم کرده است گفت: در آینده ای نزدیک جزیره کیش به یک مرکز بزرگ فعالیت شرکتهای نفتی معتبر دنیا تبدیل خواهد شد. 

 مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه بیش از 90 در صد سرمایه گذاری ها و فعالیت های اقتصادی در جزیره کیش از طریق بخش خصوصی اجرا می شود گفت: سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان بخش دولتی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین و تامین زیر ساخت ها را بر عهده دارد و از فعالیت بخش خصوصی حمایت می کند. وی با اشاره به اینکه در بیست سال گذشته سود سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات 50 برابر شده است گفت: چنین رشدی در سراسر دنیا بسیار قابل توجه است. و با در نظر گرفتن اینکه جزیره کیش تنها منطقه ای است که سرمایه گذاران خارجی می توانند از امتیاز مالکیت 100در صد برخور دار باشند بخش املاک یکی از فرصت های سرمایه گذاری ارزشمند در جزیره کیش است.  

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه پس از برداشته شدن کامل تحریم ها هرگونه نقل و انتقال ارزی از جزیره کیش به کشورهای خارجی امکان پذیر خواهد بود تصریح کرد: در حال حاضر روند نقل و انتقال ارز از طریق صرافی های معتبر در کیش انجام می شود. شیرزاد با اشاره به ابراز تمایل بانک های اف شور برای ایجاد شعب در جزیره کیش گفت: تا کنون چندین بانک خارجی برای تاسیس شعبه در ایران ابراز آمادگی کرده اند و با توجه به اینکه قوانین تاسیس شعب بانکهای خارجی در مناطق آزاد تا حدودی از سرزمین اصلی متفاوت است بانک های خارجی پس از برداشته شدن محدودیتهای دوران پسا تحریم میتوانند در مناطق آزاد ایران از جمله جزیره کیش شعب خود را دایر کرده و فعالیت کنند.

 وی افزود: در حال حاضر باتوجه به فعالیت پویا و مطمئن شعب بانک های خصوصی در ایران، شرکتهای خارجی از طریق تعامل با بانک ها ی داخلی خصوصی نیز می توانند فعالیت خود را آغاز کرده و روند سرمایه گذاری را  سرعت ببخشند. شیرزاد با اشاره به اینکه جزایر فارور کوچک و بزرگ و هندورابی نیز به کیش الحاق شده است گفت: سال گذشته طرح جامع هندورابی توسط یک شرکت آلمانی تهیه شد و امسال نیز فرودگاه و بندرگاه هندورابی آماده بهره برداری است و بزودی افتتاح میشود تا این جزیره در 5 سال آینده افق روشنی را در زمینه جذب گردشگر تفریحی فرا روی خود داشته باشد. 

 مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد با توسعه هندورابی و رونق صنعت گردشگری در این جزیره، کیش می تواند به قطب "گردشگری مایس"  جلسات، مشوق ها، کنفرانس ها و رویدادها (MICE) در کشور تبدیل شود. وی همچنین به امکان توسعه آموزش عالی و تبادل دانشجو با سایر کشورها با توجه به فعالیت شعب بین المللی دانشگاههای معتبر داخلی در جزیره کیش اشاره کرد. 

 مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش شمار هتل های فعال جزیره کیش را 47 هتل با 12 هزار تخت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 41 هتل در کیش در حال ساخت است که تا سه سال آینده 17 هزار تخت به ظرفیت پذیرش هتل های این جزیره افزوده می شود. 

 در پایان این نشست هیات اتریشی برای حضور در نمایشگاه ها صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته "فودکس" و همایش صنایع دریایی که  در ماه آینده در جزیره کیش برگزار می شود اعلام آمادگی کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.