اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627127335730

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد

اعلام نتایج آزمون دستیاری تخصصی پزشکی بزودی

کد: 13950627127335730

https://goo.gl/Muv6yf

، تهران , (اخبار رسمی): نتایج آزمون دستیاری تخصصی پزشکی حداکثر تا 2 روز آینده اعلام می شود وپذیرفته شدگان تا نیمه مهرماه در بخش های آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد.

اعلام نتایج آزمون دستیاری تخصصی پزشکی بزودی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،باقر لاریجانی ،معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آزمون دستیاری با شرکت 14 هزار و 93 نفر، 9 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و قرار بود که این آزمون با تغییراتی نسبت به سالهای گذشته برگزار شود و بر همین اساس برنامه زمان بندی اعلام نتایج این آزمون نیز با اندکی تغییرات همراه بود.

وی تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان را از تغییرات پیش بینی شده در آزمون امسال عنوان کرد و افزود: بر همین اساس در تاریخ 16 مرداد نتایج آزمون دستیاری اعلام شد، اما با توجه به آنالیز نتایج و اتخاذ تصمیماتی در سطح وزارت بهداشت، بنا شد تا در نهایت در سال جاری سوابق تحصیلی افراد در آزمون تاثیر نداشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: با تغییرات جدید در آزمون امسال، عملیات جدیدی جهت اعلام نمرات داوطلبان در مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز و کارنامه داوطلبان در تاریخ 20 مرداد اعلام شد. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: در آزمون دستیاری سال جاری از میان شرکت کنندگان افرادی که حداقل نمره 150 از 600 را کسب کردند مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی تصریح کرد: 6 هزار و 974 نفر مجاز به انتخاب رشته بودند که از تاریخ 24 مردادماه آغاز به انتخاب رشته کردند و این فرایند به مدت 3 روز ادامه داشت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص داوطلبان و تقاضاهای مکرر ایشان 3 بار ویرایش انتخاب رشته برای افراد فعال شد و آخرین ویرایش در تاریخ 15 شهریور به مدت 1 روز بود. 

لاریجانی با اشاره به تقسیم رشته ها به 5 گروه،گفت: لازم بود تا ضرایب دروس متناسب با رشته های تحصیلی به صورت جداگانه تعیین شود و بر همین اساس برای هر گروه برنامه نرم افزاری جداگانه ای تدوین شد که بی شک زمان محاسبات و انجام امور مربوط به آزمون را تغییر داد.

وی افزود: همکاران ما در مرکز سنجش آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی در حال استخراج نتایج آزمون ها بوده و حداکثر تا 2 روز آتی نتایج در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: پذیرفته شدگان آزمون دستیاری در اسرع وقت به دانشگاههای علوم پزشکی کشور معرفی می شوند و با هماهنگی دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی و معاونت آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی این افراد تا نیمه مهرماه در بخش ها مستقر و آغاز به تحصیل خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان