اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627127355793

پیام صلح و دوستی ایران در تار و پود فرش

کد: 13950627127355793

https://goo.gl/Vjf0aX

، تهران , (اخبار رسمی): فرش دستباف تبریز با پیام صلح و دوستی جهانی، سفیر صلح ایران می شود.

پیام صلح و دوستی ایران در تار و پود فرش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، مرتضی آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی  بااعلام این خبر  گفت: این فرش در راستای ایده مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با هدف ترغیب ملت ها به صلح و دوستی بافته خواهد شد.
وی ادامه داد: این فرش تمام ابریشم با هدف ترویج گفتمان صلح، افزایش تعاملات و ارتباطات نزدیک با ملل با شعار صلح و دوستی در حال بافت است و در طراحی آن از نمادهای 5 قاره همچون پرندگان اساطیری و درخت طوبی  استفاده شده است.
آبدار با اشاره بر اینکه فرش فقط یک هنر ساده نیست، گفت: فرش هزاران پیام مختلف در دل خود دارد و می تواند باعث ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها شود، آذربایجان شرقی و تبریز مهد هنر فرش است؛ جایی که در آن آمیزه ای از نخ های پشمی و ابریشمی بر تار و پود فرش هایی دستباف با پیام صلح جهانی به رقص در می آیند و جلوه های فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی را در قاب فرش به تصویر می کشند.
وی افزود: پروژه «فرش صلح جهانی»، به سفارش سازمان میراث فرهنگی کشور و تحت نظارت دکتر نامور مطلق، معاون محترم صنایع دستی سازمان و همت هنرمند پیشکوست دست بافته های کشور، استاد حمید کاظم نیا در تبریز در حال انجام است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در خصوص استاد کاظم نیا گفت: این پژوهشگر و هنرمند بی ادعا در مسیر احیا و زنده سازی هنر و سنت بافت و رنگرزی سنتی تلاش ارزنده ای نموده است و تمامی آثار وی بر گرفته از آب، خاک، الیاف و رنگ های طبیعی و تلفیقی دلنشین از اندیشه و خلاقیت است.
وی با اشاره به انتخاب تبریز بعنوان «شهر جهانی فرش دستباف» افزود: فرش بافته شده توسط این هنرمند پیشکسوت مهرماه سال جاری در «هجدهمین اجلاس بین‌المللی شورای جهانی صنایع دستی» در اصفهان، رونمایی خواهد شد و هر کدام از سران مذهبی، ملی و سیاسی شرکت کننده در اجلاس گره ای نمادین بر آن خواهند زد.
هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی جهان با شرکت بیش از 300 میهمان خارجی از سوم الی ششم مهر سالجاری در اصفهان بعنوان «شهر جهانی صنایع دستی» برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]