اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128190079

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل‌ونقل بلغارستان مطرح شد

تدوین پیش‌نویس موافقتنامه خلیج‌فارس-دریای سیاه

کد: 13950627128190079

https://goo.gl/3BxrE9

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزیر وزیرحمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان ضمن دیدار با یکدیگر نسبت به برگزاری موفقیت آمیز دو نشست کارشناسی مربوط به بررسی پیش‌نویس موافقتنامه شش جانبه کریدور مزبور در تهران و صوفیا ابراز خوشنودی و تسریع برگزاری نشست نهایی تاکید کردند.

برگزاری نشست‌های کارشناسی پیش‌نویس موافقتنامه خلیج‌فارس-دریای سیاه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور توسعه همکاری‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای فی‌مابین و همچنین مذاکره و تبادل نظر پیرامون موافقتنامه کریدور جدید التاسیس شش جانبه خلیج فارس–دریای سیاه با وزیرحمل‌ونقل، فن آوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در محل وزارت حمل ونقل بلغارستان در پایتخت این کشور، صوفیا برگزار گردید، طرفین با ابراز خوشنودی از برگزاری موفقیت آمیز دو نشست کارشناسی مربوط به بررسی پیش‌نویس موافقتنامه شش جانبه کریدور مزبور در تهران و صوفیا، برضروت تسریع در برگزاری نشست آتی وزرای حمل و نقل کشورهای متعهد جهت امضاء موافقتنامه مذکور و پیگیری تشریفات قانونی آن تاکید کردند. دوطرف همچنین برای توسعه مناسبات حمل‌و‌نقل دوجانبه نیز گفتگوهای مفصلی را انجام دادند.

بر اساس این گزارش مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای با تأکید بر موضوع ترانزیت و نقش حمل‌ونقل جاده‌ای در جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گزارشی از ظرفیت ها، توانمندی‌ها و وضعیت بخش حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

 کشاورزیان تعامل و همکاری جمهوری اسلامی ایران در مناسبات تجاری، بازرگانی و حمل‌ونقلی همچنین سایر بخش‌ها را با کشورهای منطقه و سایر کشورها در قاره‌های دیگر در سه سال اخیر کم نظیر خواند و بر ادامه همکاری‌ها تاکید کرد.

این گزارش حاکی است، ایوایلو موسکوسکی وزیرحمل ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان نیز بر اهمیت کریدور شش جانبه خلیج فارس–دریای سیاه و نقش دو کشور در مناسبات حمل‌ونقلی منطقه تاکید و ابراز امیدواری کرد تا مراحل قانونی و استصوابی موافقتنامه مذکور هرچه سریع‌تر توسط همه کشورهای متعهد پیگیری شود.

گفتنی است پیش از این دیدار، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در نشستی با حضور ایوان مارکو دبیرکل وزارت حمل ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان و همچنین جمعی از مدیران و کارشناسان آن وزارتخانه شرکت نمودند و طی آن، راهکارهای لازم به منظور نهایی سازی روند پیگیری موافقتنامه کریدور شش جانبه خلیج فارس – دریای سیاه و همچنین برخی از مسائل و مشکلات موجود در روابط حمل و نقل جاده ای دو طرف موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهداری و حمل و نقل جاده ای

در سال 1382 شورای عالی اداری کلیه وظایف، نیروی انسانی، تجهیزات، تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور منتقل و معاونت مذکور از تشکیلات وزارت راه و ترابری حذف شد و وظایف و اداره امور دبیرخانه شورای عالی ترابری کشور از سازمان منتزع و به وزارت راه و ترابری منتقل گردید و نام سازمان به «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» تغییر یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان