اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628129055730

درآستانه روز جهانی بهداشت محیط اعلام شد

مرگ سالانه 6 میلیون نفردر جهان با دخانیات

کد: 13950628129055730

https://goo.gl/lq1xcM

، تهران , (اخبار رسمی): مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط با شعار« کنترل دخانیات، پاسخی در برابر همه گیری جهانی آن » چهارم مهرماه برگزار می شود.

دخانیات مرگ سالانه 6 میلیون نفردر جهان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان،در تقویم فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، روز 26 سپتامبر " روز جهانی بهداشت محیط" نام گرفته است و همه ساله برنامه هایی در گرامیداشت این مناسبت در سراسر جهان برگزار می شود، در نظر است در 4 مهر ماه سال 1395 با اجرای برنامه های مناسب پیرامون شعار سال با عنوان، " کنترل دخانیات، پاسخی در برابر همه گیری جهانی آن" این روز گرامی داشته شود.

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: استعمال دخانیات هر ساله موجب مرگ شش میلیون نفر در جهان می شود. از این تعداد 600 هزار نفر در اثر مواجهه با دود دست دوم آن جان خود را از دست می دهند. شواهد روشنی که ارتباط بین مصرف دخانیات و ابتلا به سرطان ریه، کلیه، حنجره و سر و گردن، پستان، مثانه، مری، لوزالمعده و معده را نشان می دهد وجود دارد. حدود نیمی از مصرف کنندگان دخانیات در سنین بهره وری و به صورت زود هنگام جان خود را از دست می دهند و به طور متوسط این افراد 10 سال زودتر از افراد غیر سیگاری می میرند. بنابراین مصرف دخانیات یک مسئله مهم بهداشت عمومی و بهداشت محیط در سراسر جهان است.

بر اساس این گزارش بی شک" روز جهانی بهداشت محیط " فرصت مغتنمی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی به هنگام و شایسته به مردم و در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه های مسؤول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداشت.

 این مراسم قرار است چهارم مهرماه در تهران برگزار می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان