اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628129235793

هریسه و آش بوشهری درآثار ملی ثبت شد

کد: 13950628129235793

https://goo.gl/SVVT63

، تهران , (اخبار رسمی): هریسه و آش بوشهری که از ویژگی های خاص برخوردار است در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

هریسه و آش بوشهری در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،نصرالله ابراهیمی ،معاون میراث فرهنگی  اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بااعلام این خبر گفت : میراث ناملموس که بخش اعظم تفاوتهای قومی را تشکیل می دهد می تواند بیانگر چگونگی زندگی و تفاوت های قومی و جوامع باشد.

وی با اشاره به تنوع فرهنگی در استان بوشهر گفت : استان بوشهر با توجه به اینکه دارای قدمت زیادی است دارای فرهنگ های غنی  نیز می باشد که باید به نام همین استان ثبت شود ،بنابر این ما در اداره کل سعی بر شناخت و بررسی میراث ناملموس این استان را داریم تا بتوانیم این فرهنگ غنی را حفظ و به مردم کشور و جهان معرفی کنیم .

ابراهیمی ادامه داد : تفاوت های فرهنگی یکی از راه های جذب توریست است که اگر به صورت علمی و تخصصی به آن پرداخته شود می تواند یکی از راه های جذب گردشگر داخلی و خارجی شود و به پیشبرد اقتصاد مقاومتی کمک نماید .

معاون میراث فرهنگی اظهار داشت : غذا به عنوان بخش ناملموس میراث  فرهنگی می تواند نمایانگر چگونه زیستن اقوام باشد  و به عنوان بخش بسیار تاثیر گذار در صنعت توریسم معرف فرهنگ شود  و ایجاد در آمد کند.

لازم به ذکر است که هریسه غذایی است که از پختن غلات یا حبوبات همراه با آب یا شیر به دست می‌آید و ممکن است در آن شکر یا گوشت هم استفاده شود .  این غذا را باید طوری تهیه کنند که به قوام عسل و مانند آن درآید و گندم و گوشت آن از یکدیگر تمیز داده نشود.آش بوشهری نیز از سبزیجات و حبوبات و گوشت تهیه می شود .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی