اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628131036094

فروش باج افزارها به عنوان سرویس در وب تاریک

کد: 13950628131036094

https://goo.gl/qcV2Iw

، تهران , (اخبار رسمی): خانواده جدیدی از باج افزارها با نام Stampado شناسایی شده که شیوه گسترش و فعالیت آنها با دیگر باج افزارها تفاوت دارد .

عملکرد باج افزار به عنوان سرویس RAAS

باج افزارهایی که به صورت RAAS هستند به سادگی قابلیت استفاده دارند و هر شخصی می تواند این باج افزارها را خریداری و به کاربران خانگی و شرکتها حمله کند .

به گزارش روابط عمومی شرکت امنیتی دورانتاش به نقل از کمپانی امنیتی ترندمیکرو ،  Pacag  متخصص پاسخ به تهدیدات در شرکت ترندمیکرو ، خانواده جدیدی از باج افزارها با نام Stampado را شناسایی کرده که شیوه گسترش و فعالیت آنها با دیگر باج افزارها تفاوت دارد .
بررسی های این محقق ترندمیکرو نشان میدهد که خلافکاران سایبری مجوز باج افزار Stampado را به صورت مادام العمر به مبلغ 39 دلار در وب تاریک ( دارک وب ) عرضه می کنند .

این شیوه ارائه باج افزارها را Ransomware as a Service یا به اختصار RAAS که عملکرد آن o-it-yourself (DIY) می باشد میگویند که باعث می شود استفاده از آن برای افراد آماتور و غیر فنی بسیار ساده شده و میتوانند با خرید باج افزار به کاربران حمله کرده ، آنها را قربانی و از باج افزار کسب درآمد کنند .

به گزارش ترندمیکرو ، باج افزارها در طول ماههای اخیر رشد نگران کننده ای داشته اند و به سرعت توسط هرزنامه ها ( ایمیلهای آلوده ) و مرور اینترنت و یا استفاده از نرم افزارهای منسوخ شده گسترش پیدا کرده اند و طیفی از کاربران و شرکتها را قربانی خود کرده اند .

هنگامی که یک باج افزار بر روی سیستمی اجرا می شود ، شروع میکند به رمزگذاری فایلهای قربانی که شاید یک سیستم معمولی و یا یک سرور باشد .

و سپس پیغامی برای قربانی به نمایش در می آید که برای دریافت کلید رمزگذاری باید مبلغی را به بیت کوئین به عنوان باج پرداخت نماید .
بررسی های کمپانی امنیتی ترندمیکرو نشان میدهد فقط در سال 2015 میلادی ، باج افزار CryptoWall حدود 325 میلیون دلار از صدها کاربر  آمریکایی قربانی این باج افزار درآمد خالص داشته است .

برای یک باج افزار سخت است درک اینکه هر فایل چقدر برای قربانی ارزشمند است و به کل سیستم و اطلاعات کاربران حمله و آنها را رمزگذاری و قفل میکند .

متن کامل گزارش کمپانی امنیتی ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) را میتوانید در این لینک مشاهده نمائید .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت دورانتاش

شرکت دورانتاش پیشرو در ارائه راهکارهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس برای کاربران خانگی ، شرکتها ، سازمانها و موسسات در تمام محیطهای فیزیکی ، مجازی و ابری و از با سابقه ترین شرکتهای عرضه کننده محصولات امنیتی معتبر در ایران است. مشتری مداری ، ارائه اطلاعات صحیح همراه با راهکارهای مفید از اهداف دورانتاش و عمل به این اهداف از زمان تاسیس شرکت دورانتاش در سال 1385، سرلوحه فعالیتهای شرکت قرار داده شده است. www.ddn.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]