اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131095730

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد

2400 آمبولانس به ناوگان اورژانس افزوده می شود

کد: 13950629131095730

https://goo.gl/53xLDG

، تهران , (اخبار رسمی): بیش از 3هزار پرواز برای نجات جان حدود 5هزار نفر توسط اورژانس هوایی کشور انجام شده است.

2400 آمبولانس به ناوگان اورژانس افزوده می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم چهل و یکمین سالروز تاسیس اورژانس کشور با اعلام این خبر  گفت:  ارزش خدمات اورژانس بر هیچکس پوشیده نیست و شما خط مقدم ارایه خدمات به مردم هستید و واقعیت این است که قضاوت مردم نسبت به نظام سلامت را تا حد زیادی عملکرد اورژانس شکل می دهد.

 آقاجانی یادآور شد: همکاران اورژانس ما با کمترین توقع و کمترین حاشیه سازی در این سال ها با وجود تمام مشکلات به ارایه خدمت پرداخته اند و در سال های اخیر در جریان طرح تحول سلامت برگ زرینی را رقم زدند.

وی فضاهای اقامتی، تعداد آمبولانس ها، کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و ابزار ارتباطی را از مهمترین مسایل مربوط به اورژانس دانست و گفت: در حال حاضر 1300 دستگاه آمبولانس به ناوگان افزوده شده، 300 دستگاه آمبولانس نیز در گمرک است و با توجه به آمبولانس های در حال تولید در کشور، حدود 2400 دستگاه در حال اضافه شدن به ناوگان 3000 آمبولانسی اورژانس است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: با تلاش های انجام گرفته از سوی دکتر هاشمی بیش از 3800 مجوز استخدام برای اورژانس پیش بیمارستانی دریافت کرده ایم که با توجه به قوانین استخدامی کشور کار بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به وجود 380 کانکس اورژانس که عمدتا در جاده ها قرار دارند و شرایط مناسبی ندارند خاطرنشان کرد: در بودجه 96 حدود 76 میلیارد در نظر گرفته شده که برای تبدیل این کانکس ها به پایگاه های ثابت صرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تجهیز برخی از مراکز اورژانس به سیستم ارتباطی دیجیتال گفت: در تلاش هستیم که سیستم های ارتباطی در سراسر کشور به روز شود.

آقاجانی درباره فعالیت اورژانس هوایی کشور نیز گفت: ما در گذشته اورژانس هوایی محدودی داشتیم که در این سال ها گسترش پیدا کرده و در حال حاضر با تعداد 21 پایگاه در حال ارایه خدمت به هموطنان هستیم و در این مدت با انجام بیش از 3هزار پرواز، جان بیش از 5هزار نفر از هموطنان از مرگ نجات پیدا کرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای اورژانس اشاره کرد و گفت: مرکز اورژانس کشور طی ده ساله 84 تا 94 حدود 300 درصد رشد ماموریت داشته است؛ همچنین آمار نشان می دهد که در همین دهه آمار تلفات این مرکز از یک فوت به ازای هر 10 مجروح به یک فوت به ازای هر  19 نفر کاهش یافته که قابل تقدیر است.

آقاجانی در پایان به مناسبت سالروز تاسیس اورژانس به دست اندرکاران این مرکز مژده داد که با تلاش های انجام شده توسط وزیر بهداشت، برای خدمات اورژانس نیز کارانه در نظر گرفته خواهد شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان