کد: 13950629131535689

با نگاه ویژه به موضوع فناوری اجرایی شد

طرح پایلوت نظام ملی زیست‌ فناوری دانش‌آموزی

کد: 13950629131535689

https://goo.gl/uqrrzg

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: طرح پایلوت نظام ملی زیست فناوری در کشور آغاز شده است و در یکی از استان های شمالی کشور در به عنوان طرح پایلوت در حال اجرا است.

طرح پایلوت نظام ملی زیست‌ فناوری دانش‌آموزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید مهدی سیدی، رئیس گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیان کرد: طرح نظام ملی زیست‌فناوری دانش‌آموزی هم‌اکنون در استان مازندران به عنوان پایلوت بوده و در حال حاضر در حال اجرا است.

وی افزود: در مدت زمان محدود اجرای این طرح تاکنون نتایج مطلوبی به‎دست آمده و همگرایی فی ما بین ستاد توسعه زیست­فناوری، اداره‌ کل آموزش و پرورش مازندران، شهرداری، خیرین و سایر مراکز علمی و آموزشی استان سبب کسب نتایج مطلوب شده است.

سیدی با بیان اینکه در این طرح ملی به دانش و صنعت توجه ویژه شده است، تصریح کرد: در این بخش معاونت علمی و فناوری به موضوع  فناوری و وزارت آموزش و پرورش به امور علمی توجه داشته و این دو امر در کنار هم توانسته مفید و کارساز باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از مطالب سنگین زیست‌فناوری ساده شده است، بیان کرد: کتاب‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شد تا با گذراندن دوره‌های تئوری و عملی علاوه بر فعالیت درسی در امور پژوهشی تلاش داشته باشند.

وی با اعلام اجرا شدن برنامه تقویت و حمایت از زیرساخت‌های زیست‌فناوری برای مازندران و شهرستان آمل، افزود: تعدادی از دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای پژوهش به مازندران اختصاص می‌یابد تا با استفاده از این تجهیزات دانش‌آموزان بتوانند بیشتر در امور علمی و پژوهشی تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس گروه آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام اینکه تاکنون 140 دانش‌آموز از شهرهای استان مازندران در زمینه زیست‌فناوری فعالیت دارند، گفت: دانش‌آموزان هر سه مقطع در این شهرستان در حال سپری کردن آموزش‌های لازم هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف