کد: 13950629131665611

در سال تحصیلی جدید صورت می گیرد

مدارس دولتی کیش، میزبان بیش از 7 هزار دانش آموز

کد: 13950629131665611

https://goo.gl/GEf014

، تهران , (اخبار رسمی): در سال تحصیلی جدید 7450 دانش آموز در 23 مدرسه دولتی جزیره کیش تحصیل می کنند

مدارس دولتی کیش، میزبان بیش از 7 هزار دانش آموز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در سال تحصیلی 95 – 96  تحصیلات 7450 دانش آموز  در 11 دبستان و 12 دبیرستان کیش آغاز می شود.

بنابر این گزارش تعداد 200 دانش آموز نیز امسال به تازگی به جمع دانش آموزان مقطع دبستان در جزیره کیش پیوستند.

همچنین به منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی مدارس در سال تحصیلی جدید،  پروژه مهر با ایجاد کمیته در بخش های تأمین نیروی انسانی، تجهیزات و تعمیرات، ساخت و بهنه سازی فضا، تبلیغات و بکار گیری معلمان کار آزموده از اول تیر ماه اجرا شده است.

در حال حاضر در بخش های مختلف  اداره آموزش و پرورش کیش 400 نفر شامل معلم، مدیر، ناظم و کادر اداری مشغول به فعالیت هستند. با توجه به استاندارد سازی فضا وارتقاء سطح آموزشی در جزیره کیش امسال و برای اولین بار 539 نفر متقاضی فعالیت در آموزش و پرورش کیش و یا  تدریس در مدارس منطقه بودند که 140 نفر از این متقاضیان که تعدادی از آنها نیز سال گذشته به صورت نیمه وقت در مدارس کیش می کردند به جمع فعالان حوزه آموزش و پرورش کیش پیوستند.  

همچنین با توجه به تعداد جمعیت دانش آموزان کیش و تامین رفاه حال آنها، با دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، یک مدرسه 18 کلاسه در منطقه نو بیناد در حال ساخت است که تا چند ماه دیگر به بهره برداری می رسد. همچنین با هدف رفع کمبود فضاهای آموزشی مراحل ساخت 13 کلاس جدید به سرعت ادامه دارد که تا هفته نخست مهر به بهره برداری می رسد.

افزایش رشته های تحصیلی در مقطع هنرستان نیز یکی دیگر از برنامه های توسعه ای فعالیتهای اداره اموزش و پرورش کیش در سال جدید تحصیلی بود. با توجه به ظرفیت و شرایط موجود، رشته نرم افزار کامپیوتر در هنرستان فنی و حرفه ای پسران ایجاد شد و در بخش کار و دانش، دانش آموزان پسر در  رشته هایی  از جمله حسابداری، معماری،  نقشه کشی نام نویسی کرده اند. در بخش کار و دانش برای دختران نیز امکان ادامه تحصیل در رشته های عکاسی، تصویر برداری و حسابداری مهیا شده است که در صورت افزایش تقاضای دانش آموزان برای سایر رشته های جدید، امکان ارائه این رشته ها پس از نیاز سنجی در هنرستان های کیش فراهم است.

گفتنی است تاکنون توسط سازمان منطقه آزاد کیش با هدف تامین رفاه ساکنان و ارتقاء سطح آموزشی جزیره کیش در زمینه تجهیز وتامین امکانات، ساماندهی فضاهای آموزشی، ورزشی، پرورشی، توسعه فضای سبز و تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب برای مدارس کیش فعالیت های گسترده ای داشته و طرحهای متعددی را اجرا کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش