کد: 13950629131805689

با تلاش یک شرکت فناور داخلی مخقق شد

ساخت قطعات پیچیده و راهبردی صنعت نفت و گاز

کد: 13950629131805689

https://goo.gl/UHkkc6

، تهران , (اخبار رسمی): یک شرکت فناور داخلی، با فعالیت در عرصه ساخت قطعات پیچیده و راهبردی توانسته است محصولات متنوع را در عرصه صنعت خودرو، نفت و گاز تولید کند و یا به دانش فنی تولید بسیاری از محصولات این حوزه دست پیدا کند.

ساخت قطعات پیچیده و راهبردی صنعت نفت و گاز در کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا صدوقی، پیشگامان تجارت رفیع نوین با بیان این که با عنوان تجاری صنام و با بیش از 20 سال سابقه و تجربه در تولیدات مختلف صنعتی کار خود را  آغاز کرد، افزود: این شرکت فعالیت جدید خود را در عرصه فناوری‌های برتر و سایر محصولات صنعتی ، با کیفیت مطلوب ادامه داد. وتا سال 1386 گام موثری جهت بدست آوردن جایگاه مناسب در صنایع خودرویی و لوازم خانگی برداشت.

وی افزود: صنام با پایه گذاری معاونت توسعه صنعتی برای انجام پروژه های با تکنولوژی نوین پا به حوزه صنعت نفت و گاز گذاشت و با تلاش‌های قابل توجه برای رسیدن به اهداف بزرگ ملی و قطع وابستگی، محصولات جدیدی را در عرصه قطعات خودرویی، هوافضا و نفت، گاز و پتروشیمی پتروشیمی تولید کرده است. 
این فعال فناور، با اشاره به تولیدات متنوع در حوزه‌های یاد شده گفت: شرکت پترن در راستای اهداف سند چشم انداز و سیاستگذاری‌های کلان کشور که بر خودکفایی و تکیه به تولید داخلی تاکید دارد، اقدام به ورود در عرصه های فوق کرد تا بتواند نقش خود را در این حرکت عظیم ملی بخوبی ایفا کند.
صدوقی با اشاره به تولید پمپ‌های صنعت نفت و گاز اظهار کرد: پمپ های دوزینگ از شاخه پمپ های مترینگ ( Metering Pump ) جابجایی مثبت ، بر اثر حرکت رفت و برگشتی یک پیستون در داخل یک سیلندر امر پمپاژ سیال را سبب می شوند ، قابلیت تغییر ظرفیت پمپاژ بدون افت فشار خط هستند که این امر باعث دقت زیاد در دوره کاری طولانی می‌شود.
این فعال فناور از تولید کمپرسور گریز از مرکز به عنوان یکی دیگر از توانمندی‌های شرکت پترن نام برد و افزود: با توجه به تجربه این شرکت در زمینه ساخت توربین های گازی زیر 10 مگاوات ، دانش فنی مرتبط با ساخت کمپرسورهای گریز از مرکز نیز توسط متخصصان کار آزموده تدوین شده است، به طوری که در حال حاضر ساخت انواع کمپرسورهای گریز از مرکز به همراه تمامی قطعات پیچیده یدکی آن‌ها در حیطه توانمندی‌های این شرکت قرار دارد. 
مدیرعامل پترن، امکان طراحی و ساخت موتورهای جت توربینی را یکی دیگر از توانمندی‌های پترن برشمرد و افزود: طراحی این توربین‌ها در چند نوع انجام شده است و به لحاظ نزدیکی عملکرد، به راحتی می توان در زمان خیلی کوتاه انواع توربین گازهای مورد نیاز صنعت نفت و گاز را نیز تهیه کرد. 
وی صرفه‌جویی در حجم گاز ذخیره شده در مراکز ذخیره گاز یکی از کاربردهای توربو کمپرسور برشمرد و افزود: در این کاربرد، به وسیله فشار ایجاد شده توسط توربین‎ها، حجم گاز کم شده و فضای کمتری اشغال می‌شود.
صدوقی با بیان این‌که از توربو کمپرسورها و توربین های گازی به منظور افزایش و کاهش فشار گاز در انجام واکنش های شیمیایی و تولید فرآورده های پتروشیمی نیز استفاده می‌شود، افزود: توربین های گازی زیر 10 مگاوات در نیروگاه های کوچک به صورت موازی قرار گرفته و می توانند برای تامین برق شهرهای کوچک راه‌گشا باشند.
این فعال فناور، به تولید عملگرهای اکچوئیتور با استفاده از توانمندی داخلی اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی در داخل کشور، محصولات خود را از طریق خطوط لوله به منظور تکمیل فرآیند تولید و یا تحویل محصول منتقل می کنند و نیاز به کنترل همیشگی خطوط لوله ایجاب می کند تا تا یک سیستم کنترل که از طریق یک پایگاه هدایت می شود بر کل خط دسترسی داشته باشد. به همین منظور عملگرهایی موسوم به Gas Over Oil Actuator در کنار شیرهای خطوط لوله انتقال گاز و مواد شیمیایی استفاده می شوند.
وی با اشاره به فناوری و سطح دانش فنی بالای طراحی و ساخت آن‌ها گفت: در حال حاضر شرکت پترن در زمینه طراحی و ساخت این عملگرها بسیار توانا و قدرتمند و با تلاش مستمر و شبانه روزی متخصصان و مهندسان متعهد و مجرب خود موفق به کسب تکنولوژی ساخت این نوع از عملگرها شده است. 
صدوقی، با اشاره به ساخت قطعات پیچیده و راهبردی انواع خودروها گفت: ساخت تجهیزات خودرو و قطعات حساس و فناورانه برای استخراج، بهره‌برداری و نگهداری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و تولید انواع قطعات هواپیما و صنایع فضایی از عمده محصولات شرکت پترن به شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت پترن، حضور در بازارهای بین المللی و رقابت با تولید کنندگان خارجی را از اهداف آینده این شرکت برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این مهم با تلاش و دانش فنی نیروهای متخصص داخلی امکان پذیر شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف