اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950631132175793

از سوی مسئولان سازمان گردشگری و وزارت آموزش و پرورش انجام شد

امضای شیوه نامه اجرایی طرح همیار گردشگر

کد: 13950631132175793

https://goo.gl/ZRwahq

، تهران , (اخبار رسمی): شیوه نامه اجرایی طرح «همیار گردشگر» توسط «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و «حمیدرضا کفاش»، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

امضای شیوه نامه اجرایی طرح همیار گردشگر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شیوه نامه اجرایی طرح «همیار گردشگر» مطابق تفاهم نامه امضا شده میان  سازمان و  وزارت آموزش و پرورش به منظور فرهنگ سازی و عملیاتی نمودن پاسداشت میراث ارزشمند فرهنگی، مذهبی، طبیعی و تاریخی و نیز افزایش سطح دانش آموزان و خانواده ها در زمینه سفر و همچنین حفاظت از آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی و گردشگری به امضا معاون گردشکری سازمان و  معاون  پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رسید این طرح در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری روزپنجم  مهرماه، رونمایی و سپس در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

در این شیوه نامه مشخصه هایی از جمله «شناخت و حفظ میراث»، «شناساندن انواع میراث»، «تاثیرگذاری بومی و محلی برای گردشگری مسئولانه» و «میزبانی گردشگران داخلی و خارجی (گردشگرپذیری) به منظور دستیابی به اهداف مذکور طراحی شده است .
با تحقق شیوه نامه اجرایی طرح «همیار گردشگر» دستاوردهایی شامل «آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ گردشگری مسئولانه در بین دانش آموزان»، «تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت های مردمی در توسعه گردشگری»، «آشنا نمودن نسل جوان و نوجوان با آثار تاریخی و فرهنگی و تمدن غنی اسلامی – ایرانی»، «افزایش سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به مسائل گردشگری»، «توجه به بحث گردشگری به عنوان شاخص اصلی توسعه»، «تلاش همگانی برای ایجاد نشاط در بین دانش آموزان»، «تبلیغ، ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع فرهنگی و طبیعی در راستای گردشگری پایدار» و نیز «تربیت نسلی مسئولیت پذیر و مشارکت جو در امر گردشگری» قابل انتظار خواهد بود.  گفتنی است گستره این طرح، دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم دختر و پسر (7 الی 17 سال) با محوریت ادارات کل آموزش و پرورش استان، شهرستان، اردوگاه ها و کانون های فرهنگی تربیتی را شامل خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]