اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950631132185793

برگزاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی

کد: 13950631132185793

https://goo.gl/i8AcJ4

، تهران , (اخبار رسمی): نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه گشایش یافت.

برگزاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، جمع دیگری از مدیران استان و هنرمندانی از سراسر کشور، نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور در کرمانشاه آغاز به کار کرد.
پروانه حیدری، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در این باره گفت: این نمایشگاه از  29 شهریور دایر شده و تا روز دوم مهر ماه به مدت 5 روز جهت بازدید علاقمندان دایر است.
وی افزود: در این نمایشگاه هنرمندانی از سراسر کشور حضور یافته اند، که هنرمندان استانهای مختلف کشور در 58 غرفه و هنرمندان مربوط به استان کرمانشاه نیز در 58 غرفه در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در این نمایشگاه یک غرفه نیز به عنوان غرفه برتر انتخاب شده و از هر استان و هر رشته صنایع دستی یک اثر ویژه و برتر در این غرفه به نمایش عموم گذاشته خواهد شد و در پایان نیز با حضور داوران و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی برترین آثار تولیدی و عرضه شده در این نمایشگاه معرفی و انتخاب خواهند شد.
حیدری خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه آموزشی بازاریابی و صادرات صنایع دستی با همکاری اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از دیگر بخش های این نمایشگاه سراسری خواهد بود.
وی ساعات بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از 10 صبح تا 10 شب و در روزهای تعطیل از 16 تا 22 عنوان کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش