اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950631132235699

از سوی وزیر آموزش و پرورش اجرایی شد

ابلاغ دستورالعمل «خرید خدمات ‌آموزشی» به استان ها

کد: 13950631132235699

https://goo.gl/Y688Bc

، تهران , (اخبار رسمی): با امضای وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل «خرید خدمات ‌آموزشی» به استان های سراسر کشور ابلاغ شد

ابلاغ دستورالعمل «خرید خدمات ‌آموزشی» به استان ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، در مقدمه این دستورالعمل آمده است: به استناد ماده41 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و به منظور پوشش کامل لازم التعلیمان، به آن اداره کل اجازه داده می شود برای سال تحصیلی 96-95، با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به خرید خدمات آموزشی از مؤسسان مدارس غیردولتی اقدام کند.

براین اساس؛ اعتبار لازم برای اجرای طرح، حداکثر به میزان اعتبار منظورشده در سال تحصیلی 95-94، قابل تأمین خواهد بود و مقتضی است تعداد کلاس های مشمول این مجوز، متناسب با اعتبار قابل تأمین سازمان دهی شود.

در بند (2) این دستورالعمل آمده است ؛ اجرای این طرح صرفا در مناطقی موضوعیت می یابد که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و تأمین کمبودها، به روش های متعارف میسر نیست. براین اساس؛ مقتضی است پس از درنظرگرفتن همه فعل و انفعالات کمّی نیروی  انسانی مناطق تابع، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، با تأیید کمیته هماهنگی و برنامه ریزی استان، فهرست مدارس مشمول طرح، متضمن تعداد کلاس های هر مدرسه و تعداد دانش آموز هر کلاس برای دریافت مجوز از مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات ارسال شود تا پس از صدور مجوز، امکان عقد تفاهم نامه با سازمان مدارس غیردولتی ، مشارکت های مردمی و خانواده فراهم شود.

براساس این دستورالعمل ؛ خرید خدمات آموزشی، صرفا شامل آموزش وپرورش رسمی دانش آموزان ابتدایی یا متوسطه خواهد بود که برابر برنامه درسی پایه مربوط اجرا می شود و درصورتی که اجرای این طرح، مستلزم اجاره فضای موردنیاز باشد، رعایت دقیق قوانین و مقررات مربوط الزامی است.

در بخش پایانی این دستورالعمل تصریح شده است؛ تا حد امکان ترتیبی اتخاذ شود تا هر مؤسس، علاوه بر کلاس های مدارس شهری، تعدادی از مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری را نیز تحت پوشش قرار دهد و ضمن تأکید بررعایت صرفه و صلاح آموزش وپرورش ، توجه کافی به حفظ کیفیت تعلیم وتربیت در مدارس مشمول طرح و رعایت ضوابط و مقررات، موردانتظار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش