اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950631132415807

سهم سالمندان از جمعیت کشور

کد: 13950631132415807

https://goo.gl/SVghRc

، تهران , (اخبار رسمی): 6,2 میلیون نفر از جمعیت کشور سالمند هستند.

سهم سالمندان از جمعیت کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،فرید براتی سده ،رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان،با بیان اینکه 8,2 درصد از جمعیت کشور بالای 60 سال سن دارند، گفت: جمعیت سالمند و بالای 60 سال در ایران شش میلیون و 200 هزار نفر است.
براتی سده با اشاره به اولویت های شورای ملی سالمندان، گفت: بهبود روش زندگی و ارتقا کیفیت آن، ایجاد رضایت از زندگی در سالمندان از طریق ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی از اولویت‌های دبیرخانه شورای ملی سالمندان است.
وی با بیان اینکه تکریم سالمندان در جامعه مورد تاکید همگان قرار دارد، تصریح کرد: فراهم ساختن حضور سالمند در جامعه، حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده، تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان نیازمند و حفظ احترام، شأن و حرمت سالمندان از برنامه‌های مهم شورای ملی سالمندان است.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان، آلزایمر را در راس بیمای های سلامت روان در بین سالمندان ذکر کرد و یادآور شد: بین 24 تا 30 درصد از سالمندان ممکن است دچار بیماری های سلامت روان شوند که آلزایمر در راس این بیماری ها قرار دارد.
براتی سده با اشاره به توجه دولت یازدهم به مسائل سالمندی در کشور، گفت: امسال، برای نخستین بار در بودجه سازمان بهزیستی کشور اعتباری برای سالمندان در نظر گرفته شده که با برنامه ریزی مناسب این میزان اعتبار برای سالمندان هزینه خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی