اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950701133125699

دراستان لرستان برگزار شد

جشن 33 هزار نفری کلاس اولی ها

کد: 13950701133125699

https://goo.gl/ap8gSZ

، تهران , (اخبار رسمی): جشن شکوفه ها با مشارکت 33 هزار کلاس اولی دراستان لرستان برگزار شد.

جشن 33 هزار نفری کلاس اولی ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهناز احمدی ،مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در مراسم نمادین جشن شکوفه ها که در آموزشگاه دخترانه خدیجه کبری شهرستان خرم آباد برگزار شد ؛ گفت : مراسم جشن نمادین شکوفه ها با حضور مدیران اجرایی و ارشد استان تنها به افتخار دانش آموزانی است که اولین روز حضور خود را در کلاس درس تجربه می کنند .

او افزود: دانش آموزان باید تلاش کنند تا با تحصیل، تهذیب و ورزش آینده ای درخشان را برای خودو جامعه رقم زنند

احمدی تاکید کرد: از راس هرم دستگاه آموزش و پرورش تا حوزه صف و مدارس همه  افتخار خدمت به دانش آموزانی را  دارند که آینده سازان این مرز و بوم هستند .

وی در ادامه  خاطر نشان کرد : باید تلاش کنید تا از فرصت های پیش روی خود به بهترین نحو استفاده و مهر با نشاطی را آغاز کنید . احمدی از فرهنگیان و اولیاء آنان درخواست کرد که  برای دانش آموزان شرایطی را فراهم کنند که خنده از لبان آنها بیرون نرود و لحظات حضور در مدارس را با شادی و نشاط بگذرانند .

وی ماندگارترین و مهمترین روزهای زندگی را روز اول حضور در مدرسه عنوان کرد و گفت: خاطرات این روز تحت هیچ شرایطی از ذهن و خاطره دانش آموزان بیرون نخواهد رفت .

مشاور وزیر و  مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش درادامه افزود: با تمام تنگناها و مشکلاتی که پیش روی دولت و آموزش و پرورش قرار دارد تلاش می شود تا شرایط مناسبی برای تحصیل شما دانش آموزان فراهم شود و بهتر بتوانید از این دوران استفاده کنید .

احمدی اظهار کرد : مدیران و معلمان باید کمک کنند تا مشکلات کمتر شود وبهار تعلیم  و تربیت به یادماندنی و ماندگار شود .

وی در ادامه گفت : دانش آموزان با تحصیل ، تهذیب و ورزش آینده ای درخشان را برای خودو جامعه رقم زنند .

احمدی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت نیروهای وزارت آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند، عنوان کرد: در برخی از استان ها از جمله تهران تعداد بانوان شاغل در آموزش و پرورش بیش از 50 درصد هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصویب قانون افزایش مدت مرخصی زایمان برای زنان فرهنگی را از قول های عملی شده وزیر آموزش و پرورش دانست و گفت: مطابق قانون از سال گذشته مقرر شد که مدت مرخصی زایمان زنان فرهنگی به 9 ماه برسد که اعتبار آن نیز با مشقت و سختی تامین شد.

احمدی یکی دیگر از اقدامات دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش را تلاش برای  تقلیل ساعت کاری زنانی که شرایط خاص دارند، عنوان کرد و افرود : برای کم کردن ساعت کاری زنانی که سرپرست خانوار بوده و همسر آن ها بیماری صعب العلاج دارد و یا مادرانی که فرزند معلول دارند قانونی با پیگیری دفتر معاونت زنان ریاست جمهوری به تصویب رسید  که موجب آن ساعت کاری آنان از 44 ساعت به 36 ساعت تقلیل پیدا می کند.

در این برنامه مدیرآموزش و پرورش استان لرستان گزارشی از روندآماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید ارائه داد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش