اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950702133985577

نانوسیالی که میزان استخراج نفت را افزایش می‌دهد

کد: 13950702133985577

https://goo.gl/Gkf9ch

، تهران , (اخبار رسمی): محققان موفق به ارائه نانوسیالی شدند که می‌توان با استفاده از آن میزان تولید نفت را افزایش داد. این نانوسیال بدون نیاز به مواد شیمیایی خطرناک، میزان استخراج نفت را افزایش می‌دهد. در این نانوسیال از ترکیبات گرافنی استفاده شده‌است.

نانوسیالی که میزان استخراج نفت را افزایش می‌دهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ،بهبود فرآیند تولید نفت می‌تواند به شرکت‌های نفتی کمک کند تا کارایی تولید خود را افزایش دهند. یکی از ترکیباتی که می‌تواند به این شرکت‌ها کمک کند، گرافن است.

در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای بهبود فرآیند تولید نفت وجود دارد که در آن از مواد شیمیایی مختلف استفاده می‌شود، موادی که خود خطراتی را به همراه دارند. برای حل این مشکل، پژوهشگران به دنبال استفاده از گرافن هستند ماده‌ای جادویی که ساختار کربنی داشته و از استحکام بالایی برخوردار است.
محققان نانوروق‌های آمفیفیلیک مبتنی بر گرافن ساختند که به آن جانوس گفته می‌شود. جانوس کلمه‌ای یونانی بوده که به نوعی از خواص فیزیکی این نانوورق‌ها برای انتخاب آن الهام گرفته شده است. این ذرات حداقل دارای دو خاصیت فیزیکی هستند، این بدان معناست که واکنش‌های شیمیایی مختلفی می‌تواند روی آنها اتفاق بی‌افتد.
استفاده از این نانوسیال حاوی گرافن می‌تواند موجب افزایش کارایی فرآیند تولید نفت شود. یکی از مزایای این روش آن است که در آن نیازی به استفاده از مواد شیمیایی خطرناک نیست و می‌توان آن را به قیمت بسیار پایینی تولید کرد. این نانوسیال برای محیط‌زیست خطری به همراه ندارد.
در آزمایش‌های اولیه انجام شده، این روش توانسته کارایی فرآیند تولید نفت را 15 درصد افزایش دهد، به طوری که این مقدار نفت تولید شده از مقادیری که پیش از این هدر می‌رفت بدست آمده است. در فرآیند تولید نفت، افزودن این نانوسیال بعد از تزریق گاز و آب انجام می‌شود. براساس گزارش‌های منتشر شده توسط وزارت انرژی آمریکا، تقریبا 75 درصد از منابع نفتی بعد از استخراج، هنوز نفت برای استخراج دارند. بنابراین، با این روش می‌توان بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی خطرناک، نسبت به افزایش تولید نفت اقدام کرد. محققان پیش‌بینی می‌کنند که بتوان با این نانوسیال‌ها در غلظت کم، تولید نفت را افزایش داد. این کار با قیمت کم و به صورت زیست سازگار انجام می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]