کد: 13950702134115611

گشایش نمایشگاه از شبی خونی تا شبیخون در کیش

کد: 13950702134115611

https://goo.gl/VBpbPP

، تهران , (اخبار رسمی): نمایشگاه از شبی خونی تا شبیخون به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد علی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی, امام جمعه کیش و جمعی از مسئولان محلی در فرهنگسرای سنایی کیش گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه از شبی خونی تا شبیخون در کیش

به گزارش  اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این نمایشگاه، شامگاه چهارشنبه 31 شهریور و در نخستین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش, محمد علی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی, امام جمعه کیش، معاونان سازمان و مدیران ادارات و نهادها و مسئولان نظامی و انتظامی در فرهنگسرای سنایی کیش آغاز بکار کرد.

گرامیداشت خاطره ایثارگری های رزمندگان اسلام، حفظ دستاوردهای دوران 8 ساله دفاع مقدس و انتقال ارزش های فرهنگی به نسل جوان جامعه از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه از شبی خونی تا شبیخون در جزیره کیش است.

ماکت هایی از جبهه های نبرد حق علیه باطل، عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس، تصاویر شهدا و فرماندهان شهید، سنگرهای رزمندگان، وصیت نامه شهدا و ادوات و تجهیزات جنگی، مین های ضد نفر و ضد تانک، ضد هوایی، تجهیزات ویژه مقابله با سلاح های شیمیایی و اتاق جنگ بخش های مختلف این نمایشگاه است که در محوطه بیرونی و همچنین سالن فرهنگسرای سنایی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

در بخشی از این نمایشگاه و در غرفه عرضه محصولات فرهنکی بیش از 230 عنوان از تازه ترین کتاب های منتشر شده با موضوع جبهه های نبرد و رویدادهای افتخار آفرین هشت سال دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان، زندگینامه فرماندهان شهید جبهه های نبرد حق علیه باطل و لوح های فشرده روایت فتح از آثار شهید آوینی به بازدید کنندگان ارائه می شود.

در بخشی از این نمایشگاه نیز ماکت بزرگی از منطقه عملیاتی والفجر هشت قرار گرفته بود و دکتر جلالی یکی از جانبازان کشورمان که خود در این عملیات حضور داشته است چگونگی این عملیات 79 روزه را با جزئیات دلاور مردی های رزمندگان اسلام برای بازدید کنندگان شرح می داد.

طرح یک خاطره یک عکس هم برنامه تازه ای بود که مورد توجه تعدادی از بازدید کنندگان قرار گرفت. در این بخش از نمایشگاه بازدید کنندگان به انتخاب خود مقابل تصویر یکی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس ایستاده و با استفاده از سیستم های صوتی خاطرات شنیدنی و جالب آن شهید را همراه با موسیقی های مرتبط با جبهه های جنگ می شنوند.

یکی از غرفه این نمایشگاه نیز به موضوع مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از فعالیت های مهم فرهنگی و اجتماعی نیروهای نظامی و انتظامی کشور تعلق دارد. همچنین یک غرفه با ارائه تصاویر و لوح های فشرده و بسته های آموزشی به هشدار در خصوص آسیب های فضای مجازی و معرفی روش های جنگ نرم اختصاص یافته است.

همچنین در مدت برگزاری این نمایشگاه و در محوطه بیرونی فرهنگسرا هنرمندان جزیره کیش هر شب به اجرای نمایشنامه های مختلفی با موضوع زندگینامه فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس می پردازند. در مراسم گشایش نمایشگاه نیز زندگینامه خلبان شهید عباس دوران روایت شد.

لازم به ذکر است نمایشگاه از شبی خونی تا شبیخون تا 7 مهر در محل فرهنگسرای سنایی بر پا است و علاقمندان می توانند در دو نوبت، صبح ها از ساعت 9 تا 11 و عصرها از ساعت 19 تا 23 از این نمایشگاه بازدید کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش