اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704136715730

جهانگیری در سیزدهمین جشن نفس اعلام کرد

مهمترین جلسه زندگی امعاون اول

کد: 13950704136715730

https://goo.gl/SENpN4

، تهران , (اخبار رسمی): گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه موجب احیای معنوی و احیای اخلاقی در جامعه خواهد شد.

این مهمترین جلسه زندگی ام بود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری که در سیزدهمین مراسم بزرگداشت پیوند اعضا "جشن نفس" در سالن همایش های برج میلاد تهران شرکت کرده بود،با تاکید بر این موضوع  گفت: شب گذشته در مراسمی حضور دارم که انسان های بزرگ، شریف، نیکوکار و شایسته با تصمیم به موقع و اهدای اعضای بدن عزیزان خود برای نجات جان بیماران دیگر، کاری بزرگ و خداپسندانه انجام داده اند که در تاریخ کشور و ذهن ملت ثبت خواهد شد.
جهانگیری با اشاره به این نکته که اهدای عضوصرفا کمک به حیات زیستی انسان ها نیست، تاکید کرد: خدای متعال فرموده است کسی که به انسانی حیات می بخشد، به یک جامعه حیات می بخشد اما کار شما ورای حیات زیستی، معنویات و اخلاقیات را نیز حیات می بخشد.
جهانگیری در ادامه با اشاره به این نکته که یک جامعه با حیات اخلاقی و حیات معنوی خود ماندگار می شود، تاکید کرد: شما اخلاق و معنویت را در جامعه احیا می کنید.
وی عنوان کرد: این جلسه مهم ترین جلسه زندگی من بود تا انسان های فداکاری را ببینم که کارهای بزرگ خود را به نمایش می گذارند.
جهانگیری در ادامه گفت: یقینا اگر مسایل اجتماعی را دنبال کنیم، یکی از مهم ترین نگرانی های آینده ما درباره رشد برخی از بیماری های مزمن و بدون علاج است.
وی ضمن یادآوری این موضوع که در گذشته مرگ و میرها به طور عمده ناشی از برخی از بیماری های واگیر بود گفت: ولی امروز مرگ و میرها پیرامون بیماری های غیرواگیر، تصادف ها و عوارض جاده ای است و بدون شک ما به عنوان دولت وظیفه داریم که برای این موارد چاره اندیشی کنیم.
جهانگیری با اشاره به نقش عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در برطرف شدن این مشکلات گفت: پشتوانه اصلی و اساسی در هر اقدامی که بخواهیم برای حل این مشکلات انجام دهیم، بنیان های فرهنگی و اجتماعی است که امروز خوشبختانه تشکل های مردم نهاد بسیاری برای تقویت این بنیان های فرهنگی شکل گرفته است که می توانند بخش زیادی از این مشکلات را حل کنند.
وی با اشاره به نقش نخبگان و مردم در گسترش فرهنگ اهدای عضو گفت: موفق شدن در سوق دادن جامعه به سمت اهدای عضو، جز با یک کار فرهنگی و مردمی بزرگ ممکن نیست و چنین کاری از دولت ها برنمی آید؛ این مردم و نخبگان جامعه هستند که می توانند خانواده و جامعه را به جایی برسانند که بزرگ ترین، مهم ترین و بهترین تصمیم گیری را در زندگی خود انجام دهند.
وی همچنین رسیدن آمار اهدای عضو از 5درصد به بیش از 70درصد طی 10 سال گذشته را حاصل زحمات فرهنگسازان عرصه اهدای عضو دانست و تصریح کرد: این نکته ای ارزشمند و کاری بزرگ است که بتوانیم خانواده ای که در سخت ترین شرایط روحی و روانی و در دشوارترین موقعیت که عزیزش را از دست داده است، به نقطه ای برسانیم که با تصمیم خود، به یک انسان و یک جامعه حیات دوباره دهد؛ و این معنای واقعی اتخاذ بهترین تصمیم در سخت ترین شرایط است.
جهانگیری افزود: پزشکان و تلاشگران پیوند اعضاء نیز افرادی تلاشگر و زحمت کش هستند که باید از آنان نیز قدردانی شود. یکی از مهمترین افتخارات کشور تیم زبده پزشکی است که بسیاری از توفیقات مهم نتیجه زحمات و تلاش های این عزیزان است.
معاون اول رییس جمهور افزود: گاهی اوقات بخاطر یک اشکال کوچک، مهمترین خدمات بزرگترین و مهمترین قشر جامعه یعنی پزشکان نادیده گرفته می شود باید قدردانی کنیم که پزشکان ایرانی کارهای بزرگ و افتخار آفرینی را انجام می دهند.
جهانگیری در ادامه از سه گروه خانواده های اهدا کنندگان، پزشکان فعال و گروه های پزشکی در عرصه پیوند اعضا و فرهنگسازان اهدای عضو اعم از هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان تشکر و قدردانی کرد.
معاون اول رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تاکید براینکه دولت وظیفه خود می داند که موضوع سلامت را دنبال کند افزود: تمام تلاش دولت این است که طرح تحول سلامت با موفقیت ادامه پیدا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان