کد: 13950704137505689

در سومین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی منعقد شد

تفاهم‌نامه‌ همکاری با هیات های تجاری خارجی

کد: 13950704137505689

https://goo.gl/epRdph

، تهران , (اخبار رسمی): مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی رئیس جمهور گفت: یکی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته توسط کریدور، دعوت از هیأت‌های تجاری کشورهای خارجی بود که در این راستا، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین برخی هیأت‌های تجاری و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی منعقد شد.

تفاهم‌نامه‌ همکاری با هیات های تجاری خارجی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مالک سعیدی مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی درباره فعالیت‌ها در سومین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی اظهار کرد: ایران به علت تنوع بسیار زیاد تعداد گونه‌های گیاهی، بازار صادراتی خوبی برای بسیاری از کشورها می‌تواند باشد. در این خصوص، صادرات این نوع محصولات به کشورهای پاکستان، امارات، چین، ژاپن و آلمان سالها در حال انجام است. 

سعیدی ادامه داد: البته وجود سابقه طولانی استفاده از گیاهان داروئی در کشور، نشان دهنده وجود علم و دانش قدیمی در این حوزه است بنابراین با ارتقاء و بهبود نوع بسته بندی این گیاهان و نیز توجه مناسب به استانداردهای بازار هدف، می‌توان به توسعه صادرات این حوزه بسیار امیدوار بود.
مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی همچنین عنوان کرد: کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، با توجه به رسالت خود در حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان، در این نمایشگاه در قالب غرفه به معرفی و اطلاع رسانی خدمات حمایتی خود پرداخت. 
به گفته وی، یکی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته توسط کریدور، دعوت از هیأت‌های تجاری کشورهای خارجی نظیر سنگاپور، عراق و افغانستان و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برتر در حوزه داروهای گیاهی به آنها بود. در این راستا، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین برخی هیأت‌های تجاری و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی منعقد شد. 
سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 الی 18 شهریورماه درمحل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش