کد: 13950704137635689

نقش‌آفرینی هنرهای تجسمی درترویج شعار«ایران‌ساخت»

کد: 13950704137635689

https://goo.gl/IDFkVK

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره ایران ساخت گفت: هنرهای تجسمی با روح و جان جامعه در آمیخته است و با گستره نفوذ بالای خود می‌تواند در تحقق مقوله مهم توجه به تولید ساخت ایران که نیازمند کار فرهنگی و ترویجی است، اثرگذار باشد.

نقش‌آفرینی هنرهای تجسمی درترویج شعار«ایران‌ساخت»

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی  فناوری ریاست جمهوری، مجتبی آقایی دبیر بخش هنرهای تجسمی  «ایران‌ساخت» با اشاره به توانمندی هنرهای تجسمی در تحقق و ترویج شعار ایران ساخت گفت: هنرهای تجسمی با روح و جان جامعه در آمیخته است و با گستره نفوذ بالای خود می‌تواند در تحقق مقوله مهم توجه به تولید ساخت ایران که نیازمند کار فرهنگی و ترویجی است، اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که هنرهای تجسمی بر خلاف دیگر رشته‌ها که الزامات اولیه طولانی نیاز دارند، به جز یک رشته تقریبا تمامی رشته‌ها امکان تولید مفاهیم و آثار وجود دارد  و هنرهای تجسمی می‌تواند جایگاه مهم و مؤثری در ترویج ایران ساخت داشته باشد.
دبیر  هنرهای تجسمی جشنواره "ایران ساخت"با اشاره به نقش ویژه هنرهای تجسمی در تولیدات بومی و متکی به توانمندی‌های داخلی عنوان کرد: علاوه بر نقش این عرصه در تولیدات هنری، منشا اثر و نقش ویژه هنرهای تجسمی در بسیاری از محصولات و فرآورده‌ها از فرش گرفته تا لباس و دیگر کالاهای مصرفی نمایان است که با توجه به گستردگی  رسانه ها و ظرفیت این حوزه، می‌توان گستره و عمق این حوزه در تولیدات ایرانی بیش‌تر شود.
آقای در ادامه نقش تمامی اقشار جامعه در این عرصه با کمک تمامی اقشار جامعه را یادآور شد و گفت: این حوزه مختص طیف خاص نیست و عموم مردم مورد عنایت هستند ، فعالیت از جنس فرهنگ سازی و ترویجی به یاری هنرهای تجسمی می‌تواند اثر عمقی و نه صرفا محدود به هنرمندان صورت دهد. 
نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با شعار «فناوری ایرانی کسب و کار ایرانی» و با هدف حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش