اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705137805730

امکان اهدای عضو در نیمی ازمرگ های ناشی از تصادفات

کد: 13950705137805730

https://goo.gl/LbIjDv

، تهران , (اخبار رسمی): میزان رضایتمندی خانواده ها برای اهدای اعضای بستگانشان که دچار مرگ مغزی شده اند، از 5درصد به 70درصد افزایش یافته است.

امکان اهدای عضو در نیمی ازمرگ های ناشی از تصادفات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سیزدهمین مراسم بزرگداشت پیوند اعضا (جشن نفس) که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، با تاکید بر این موضوع  گفت: یکی از پیشرفته‌ترین راه‌های درمان بیماری‌ها، پیوند اعضا است که با همت متخصصان کشور، ایران در این عرصه نقش شناخته‌شده‌ای در جهان دارد.
رییس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان در خصوص ضرورت تشکیل این انجمن در کشور خاطرنشان کرد: در گذشته اعمال جراحی پیوند اعضا با صرف مبالغ زیاد، به کشور انگلیس ارجاع داده می‌شد اما با همت مسئولین مربوطه، جراحی های پیوند اعضا در کشور از پیوند کلیه آغاز شد و به تدریج پیوند سایر اعضا نیز در کشور انجام شد.
 نوبخت در ادامه با اشاره به ضعف های این حوزه در بخش دولتی طی سالیان گذشته گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضرورت تشکیل شورای عالی پیوند اعضا به دکتر هاشمی وزیر بهداشت گزارش شد و وی سریعا دستور تشکیل این شورا را صادر کرد.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با قدردانی از تلاش های وزیر بهداشت در ساماندهی مباحث دولتی در پیوند اعضا یادآور شد : معاونت مربوطه در وزارت بهداشت به ما کمک کرد و ما توانستیم در اواخر سال 93 انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان را تشکیل دهیم و در سال 94 نیز پروانه کار را از وزارت کشور دریافت کردیم تا این کار بزرگ به اوج خود برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد بالای تصادفات جاده ای را عامل بروز حدود 5 تا 8 هزار مرگ مغزی دانست و خاطرنشان کرد: حداقل 50 درصد این افراد می توانند اهدای عضو کنند و با این کار، جان تعدادی از بیماران را از مرگ نجات دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه