اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705137875699

نقش "پرسش مهر "در نقادی دانش آموزان

کد: 13950705137875699

https://goo.gl/FYxNY4

، تهران , (اخبار رسمی): طرح «پرسش مهر» موجب افزایش توانایی نقد و تحلیل دانش آموزان می‌شود.

نقش "پرسش مهر "در نقادی دانش آموزان

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، محمد قمی ،عضو کمیسیون آموزش ‌و تحقیقات مجلس ضمن ارزیابی مثبت از بیان موضوعات مهم در ابتدای آغاز سال تحصیلی در قالب «پرسش مهر» از دانش آموزان، گفت: طرح «پرسش مهر» موجب افزایش توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها و ترویج و تقویت تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان می‌شود.

نماینده پاکدشت با بیان اینکه امروزه ایجاد روحیه پرسش‌گری در بین دانش آموزان امری مهم محسوب می‌شود، اظهار کرد: طرح «پرسش مهر» دانش آموزان را به تفکر وا می‌دارد و باعث ایجاد روحیه جستجوگری و پرسش‌گری می‌شود؛ نباید فراموش کرد که رشد و توسعه علم نیز در گرو توجه به پرسش‌گری است.

وی با اشاره به اینکه باید از روش‌های مختلف برای رشد و پرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان بهره برد و اهمیت دادن به پاسخ سوالات مختلف مانند «پرسش مهر» در نظر دانش آموزان می‌تواند استعداد افراد در زمینه‌های مختلف را شکوفا کند، ادامه داد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز باید نسبت به پاسخ دانش آموزان اهمیت داده و از بین پاسخ‌های ارائه شده به پاسخ‌های برتر جوایزی را اهداء کنند تا نسل آینده ایران اسلامی بداند که حرف و سخنش مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

این نماینده  با اشاره به طرح «پرسش مهر» امسال از سوی رئیس جمهوری، تصریح کرد: متأسفانه امروزه در اکثر کشورهای منطقه خاورمیانه جنگ و درگیری وجود دارد و طرح این پرسش ذهن جوانان این سرزمین را به کشف حقیقت سوق می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش ‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می‌توان از زاویه دیگری نیز به طرح «پرسش مهر» امسال نیز نگاه کرد، خاطرنشان کرد: همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام هفته دفاع مقدس یادآور خشونت رژیم بعث علیه کشورمان و آغاز جنگ تحمیلی است از این رو نسل امروز با یادآوری اتفاقات رخداده با وقایع گذشته کشورمان بیشتر آشنا می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی