اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705137895791

درجه بندی کارخانجات صنایع غدایی و بهداشتی

کد: 13950705137895791

https://goo.gl/cd4hMb

، (اخبار رسمی): واحدهای تولیدی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی در طرحی ملی ارزیابی و درجه بندی می شود.

درجه بندی کارخانجات صنایع غدایی و بهداشتی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ،سعید رضا رضایی مشاور ارتقای برنامه های ایمنی سلامت این سازمان در نشست ملی سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر گفت: با توجه به تعداد قابل توجه کارخانه های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی کشور و پیشرفت روزافزون آنها این طرح تدوین شد.
مشاور ارتقای برنامه های ایمنی سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: همچنین مهمترین هدف دیگر این طرح تعیین وضعیت شرایط بهداشتی کارخانه ها و تعیین اولویت های لازم برای حرکت به سمت بهبود بخشیدن کیفیت و ایمنی محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی، مشخص کردن نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی، اعلام آن به صاحبان کارخانه ها، ایجاد انگیزه ای موثر و رقابتی سازنده برای بهبود بخشیدن تولید محصولات سالم است.
 رضایی خاطرنشان کرد: بدینوسیله دستورالعمل اجرایی طرح ملی ارزیابی و رتبه بندی واحدهای تولیدی به همراه چک لیست های بازنگری شده ارزیابی و ممیزی کارخانه های تولیدی تهیه و تدوین شد.
وی افزود: همچنین در راستای برنامه های 5ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی امکان تفویض برخی امور را به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور و همچنین بخش خصوصی فراهم شد.
دبیر کمیته کشوری سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: با اجرای این طرح می توان ظرف مدت حداکثر یک سال چیزی حدود 10هزار کارخانه را با همکاری معاونت های غذا و دارو شرکت های بازرسی مورد تائید اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی، ارزیابی و درجه بندی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه