اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138835793

ورود 16 میلیون گردشگر خارجی در 3 سال به کشور

کد: 13950705138835793

https://goo.gl/YClNmj

، تهران , (اخبار رسمی): در سه و نیم سال گذشته 16 میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند.

ورود 16 میلیون گردشگر خارجی در 3 سال به کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ،مرتضی رحمانی موحد ،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که با حضور رئیس جمهور در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد،با اعلام این خبر گفت:گردشگران خارجی که در سه‌ونیم سال گذشته به ایران سفر کردند، هر یک 1500 دلار هزینه‌کرد داشتند که درآمدی برابر با 24 هزار میلیارد دلار عاید کشورمان شده است.

معاون گردشگریِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: صنعت گردشگری جزو معدود صنایعی بود که اثرات مثبت برجام را به نمایش گذاشت. ما امیدواریم این صنعت، سیر صعودی خود را برای سال‌های آتی حفظ کند.

وی  با اشاره به اهتمام دولت برای ایجاد و گسترش زیرساخت‌های این صنعت، از مشارکت بخش خصوصی، راهنمایان، جوامع محلی، کودکانی که بلدِ محلی هستند، وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها در توسعه گردشگری تقدیر کرد و گفت: تحقق شعار گردشگری امسال، "گردشگری برای همه و همه برای گردشگری" آمال همه ما است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی