اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705139115577

انتشار برنامه آمریکا در حوزه فناوری‌ نانو

کد: 13950705139115577

https://goo.gl/i14J4a

، تهران , (اخبار رسمی): اخیراً گزارشی توسط اداره علم و فناوری کاخ سفید منتشر شده که در آن برنامه‌های تحقیقاتی آمریکا در حوزه محاسبات مبتنی بر فناوری‌ نانو تشریح شده است. همکاری میان سازمان‌های مختلف دولتی، صنعت و دانشگاه از مهمترین بخش‌های این گزارش است.

انتشار برنامه آمریکا در حوزه فناوری‌ نانو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،اداره علم و فناوری کاخ سفید (OSTP) در 29 ماه جولای 2016 اعلام کرد که گزارش سفید (white paper) ویژه‌ای برای تبیین چشم‌اندازهای فدرال در بخش نوآوری‌های مورد نیاز برای پیاده‌سازی برنامه‌های محاسبات مبتنی بر فناوری‌ نانو منتشر کرده است.

در این گزارش سفید، روی همکاری مشترک میان وزارت انرژی، بنیاد ملی علم، وزارت دفاع، مؤسسه ملی فناوری و استاندارد (NIST) و انجمن مالکیت فکری تأکید شده است. همچنین این گزارش به تبیین اولویت‌های فنی، چالش‌ها و فرصت‌های موجود در حوزه محاسبات مبتنی بر فناوری‌ نانو می‌پردازد.
در این گزارش آمده است: «با همکاری و تعامل میان بخش‌های مختلف دولت، صنعت، دانشگاه، سازمان‌های غیرانتفاعی و انجمن‌های علوم کامپیوتر و فناوری‌ نانو می‌توان فراتر از راهبردهای قدیمی دهه‌های گذشته اندیشید و معماری فون نیومن (von Neumann) را برای محاسبات به کار گرفت. این همکاری‌ها می‌تواند منجر به ترسیم نقشه راه جدیدی شود که با استفاده از آن می‌توان برای یک دهه آینده نوآوری را در این حوزه افزایش داد.»
پیش از این گزارشی در مورد این موضوع منتشر شده بود که در آن آمده بود: «تولید کامپیوتری که بتواند از روی داده‌ها چیزهای مختلفی یاد بگیرد و قادر به تفسیر باشد، می‌‌تواند مشکلات زیادی را حل کند. این کار با استفاده از توانایی یادگیری این نوع کامپیوترها انجام شده و کارایی بالای این سامانه که الهام گرفته از مغز انسان است، در این فرآیند مؤثر است.»
از این کامپیوترهای جدید می‌توان برای حل چالش‌های جهانی نظیر درمان بیماری‌ها استفاده کرد. این سامانه امکان تولید روبات‌های پیشرفته را فراهم می‌کنند؛ روبات‌هایی که با ایمنی بالا با انسان‌ها در تعامل باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]