کد: 13950705139395689

حضورشبکه آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی درنمایشگاه Gess

کد: 13950705139395689

https://goo.gl/SNJzKo

، تهران , (اخبار رسمی): شبکه آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو (توانا) با هدف معرفی محصولات، خدمات آموزشی و کارگاه‌های آموزشی این مرکز،در نمایشگاه و کنفرانس تجهیزات آموزشی (Gess) در کشور اندونزی حضور یافت.

شبکه آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توانا با حضور در نمایشگاه Gess2016 به ارائه دستگاه‌‌های آموزشی مفاهیم اولیه فناوری نانو، بسته‌های آموزشی و معرفی کارگاه‌های بین‌المللی این شبکه ویژه دانش‌آموزان و دبیران مدارس پرداخت.

هدف اصلی آزمایشگاه‌های فناوری نانو، آموزش پژوهش‌محور فناوری نانو و ایجاد محیط مناسب برای تحقیقات دانش‌آموزی است. از جمله خدمات این شبکه می‌توان به  بسته آموزش مبانی، بسته آموزشی سنتز در دنیای نانو، کتاب‌های آشنایی با تجهیزات در دنیای نانو، نرم‌افزار آشنایی با مشخصه‌یابی، کتاب پژوهش در دنیای نانو، تامین مواد آزمایشگاه و پشتیبانی فنی و علمی  اشاره کرد. همچنین این شبکه خدمات خود را به زبان‌های خارجی مختلف نیز ارائه می کند.
در سال‌های گذشته به واسطه برگزاری صدها سمینار و دوره آموزشی و چندین دوره المپیاد دانش آموزی فناوری نانو، ورود سرفصل فناوری نانو به جشنواره جوان خوارزمی، برگزاری نمایشگاه هفته نانو در سراسر کشور و کارهایی از این قبیل، آشنایی دانش آموزان کشور با این فناوری سرعت چشمگیری داشته است. لذا وجود یک محیط تحقیقاتی و آزمایشگاهی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزان ضروری به نظر می‌رسید. 
با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته میان ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آموزش و پرورش استان ها با اختصاص سه چهارم اعتبار از سوی ستاد و یک چهارم آن از سوی آموزش و پرورش، برنامه تجهیز آزمایشگاه‌های دانش آموزی در 7 استان کشور از سال 1391 در استان‌های تهران، فارس، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان و همدان آغاز گردید. در سال 1392 عنوان توانا (تحقیق و آموزش نانو در آزمایشگاه) برای این شبکه برگزیده شد. تا پایان سال 1393 با اختصاص دو سوم اعتبار از سوی ستاد توسعه فناوری نانو و معاونت ریاست جمهوری و یک سوم آن از سوی آموزش و پرورش، برنامه تجهیز آزمایشگاه‌های دانش آموزی در 48 مرکز دانش آموزی انجام شد. این حمایت‌ها در سال 1394 نیز ادامه یافته و تا پایان سال در مجموع بیش از 70 آزمایشگاه دانش‌آموزی مجهز به تجهیزات فناوری نانو در کشور وجود خواهد داشت.
دستگاه‌های میکروسکوپ تونلی روبشی (STM)، میکروسکوپ پروبی روبشی (SPM)، میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM)، اندازه-گیری سطح به روش BET، الکتروریسی، انفجار الکتریکی سیم، اسپاترینگ رومیزی، اسپکتروفتومتر، پوشش‌دهی دورانی، التراسونیک، ترازو آزمایشگاهی، هود، آون، کوره، سانتریفیوژ، گلاوباکس، انکوباتور، هیتر و همزن مغناطیسی، اتوکلاو و PHمتر از جمله تجهیزاتی است که با توجه به کاربرد و نیاز آن در آزمایشگاه‌، نصب و راه‌اندازی می‌شود. کتاب آموزشی در قالب آزمایش‌ها، فیلم های آموزشی نحوه کار هر دستگاه و بسته‌های آموزشی (کیت) نیز در اختیار آزمایشگاه ها قرار داده می‌شود.

نمایشگاه و کنفرانس با حضور 120 شرکت و مرکز فعال در حوزه تجهیزات و خدمات آموزشی در مرکزهمایش‌های جاکارتای اندونزی  برگزار شد. نمایشگاه و گردهمایی تجهیزات آموزشی Gess رویداد برجسته در زمینه تجهیزات آموزشی به شمار می‌آید که فعالان صنعت تجهیزات آموزشی جهانی را با ترکیبی پویا از نمایشگاه و کنفرانسی سطح بالا گرد هم می‌آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش