اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706139915791

ضرورت توجه به کاهش چربی های مضرخون

کد: 13950706139915791

https://goo.gl/6ymZyc

، (اخبار رسمی): ایمنی از بیماری های غیر واگیر مستلزم کاهش چربی های مضر است.

ضرورت توجه به کاهش چربی های مضرخون

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمد کاظم زاده ،مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان  بااعلام این خبر گفت که رهایی از چربی‌های مضر خون را که زمینه ساز بیماری‌های غیر واگیر است را تغییر سبک زندگی ناسالم به ویژه تغذیه بیان کرد و گفت: ضمن توجه ویژه به مصرف لبنیات ،به جای پنیر و شیر چرب ، از انواع کم چرب لبنیات استفاده کنید.

وی با تاکید بر پرهیز از روغن های حیوانی و روغن های جامدبه روغن‌های سالم کانولا، زیتون، آفتاب گردان، سویا و بادام زمینی اشاره کرد و افزود: به جای سرخ کردن، مواد غذایی را آب پز، بخارپز یا کبابی کنید.

کاظم زاده، مصرف نان های سبوس دار را به علت برخورداری از فیبر بالا نسبت به نان سفیدتوصیه و اظهار کرد: نان،برنج، سیب زمینی چاق کننده و به تنهایی دارای فیبر بالا، کالری و چربی پائین هستند.

وی با توصیه بر کاهش مصرف قند، شکر، کلوچه، شیرینی و کیک افزود: افراد لاغر هم مستعد ابتلا به کلسترول بالا هستند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان اظهار کرد: از گوشت قرمز کمتر استفاده کنید و موقع پخته شدن گوشت چربی های آن را جدا و بیشتر از مرغ و ماهی استفاده کنید.

 کاظم زاده با تاکید بر افزایش مصرف سبزیجات مانند کاهو و هویج و میوه ها مانند سیب، زرد آلو، گلابی، پرتقال، لیمو، گریپ فروت و توت فرنگی در کاهش جذب کلسترول گفت: مصرف سیر به عنوان  ضد کلسترول بسیار قوی می تواند علاوه بر چربی، میزان فشار خون را نیز کاهش دهد، همچنین خوردن سیر و پیاز همراه غذا،مصرف گوجه فرنگی، جعفری، توت فرنگی، لیمو ترش، فلفل سبز، مرکبات و سبزیجات تازه مفید است. وی افزایش مصرف آجیل ها و مغزهای برشته نشده و بدون نمک به ویژه بادام و گردو را توصیه و به پرهیز از مصرف میگو، دل، جگر، قلوه، کله پاچه و مغز تاکید کرد.

کاظم زاده ورزش را عامل مهم در کاهش وزن برشمرد و افزود: وزنتان را با ورزش کردن مستمر در محدوده مطلوب و ایده آل نگه دارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان