اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140065566

در دهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان محقق می شود

تیم‌ملی پومسه به دنبال کسب بهترین نتیجه

کد: 13950706140065566

https://goo.gl/SZB0Fs

، تهران , (اخبار رسمی): دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه در حالی از پنجشنبه (8 مهرماه) به میزبانی شهر "لیما" پرو آغاز می‌شود که تیم‌ملی کشورمان با ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها راهی این مسابقات شده است.

تیم‌ملی پومسه به دنبال کسب بهترین نتیجه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو با آغاز دهیمن دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه از پنجشنبه روابط عمومی فدراسیون با پومسه‌روهای ملی‌پوش کشورمان را پیش از اعزام به این رقابت‌ها گفت و گویی را انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

**آریان‌فر: با توکل به خداوند نتیجه خوبی می‌گیریم

بازیکن تیم ملی‌پومسه گفت: با تلاشی که بازیکنان در اردو کردند مستحق بهترین نتیجه در رقابت‌های قهرمانی جهان هستیم.

هدایت آریان فر بازیکن تیم‌ملی پومسه ایران با دو مدال نقره قهرمانی آسیا در کارنامه اش می‌گوید: تمرینات خوبی را از نظر فنی و کمی پشت سر گذاشته‌ایم و برای حضور در دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان آماده هستیم. تمرینات این دوره خیلی بهتر از گذشته است چراکه برای حضور در مسابقات آسیایی تمرین کرده بودیم و پس از آن هم دو ماه در اردو حضور داشتیم.

وی در ادامه افزود: تغییرات و فاصله‌ای که افتاده قطعا تاثیرگذار است و باید با تمرکز بیشتر به رقابت بپردازیم چه بسا که رقیبان خوبی نیز از آمریکا، کره جنوبی، فرانسه ترکیه و کانادا نیز در این رقابت‌ها حضور دارند.

**دلشاد: با عملکرد خوب، فاصله دو ساله را جبران می‌کنیم

پومسه رو تیم‌ملی کشورمان گفت: یک دوره مسابقات برگزار نشد و یک دوره هم اعزام نداشتیم که این موضوع قطعا تاثیراتی دارد اما تیم ایران با عملکرد خوبی که به نمایش می‌گذارد عدم حضورش را جبران خواهد کرد.

قربان دلشاد بازیکن تیم‌ملی پومسه کشورمان که دارای دو مدال برنز جهانی است در خصوص شرایطش پیش از اعزام گفت: در این مدت که در اردو بودیم، تمرینات خود را با کمک مربیان انجام داده‌ایم و به صد در صد آمادگی رسیده‌ایم، امیدوارم که بهترین عملکرد را داشته باشیم و مواردی که سالهای متمادی فراگرفته‌ایم به خوبی به نمایش بگذاریم.

وی در خصوص تغییر در شرایط برگزاری بیان کرد: این موضوع کار ما را سخت‌تر کرده است حتی در ایران که داور یک اجرای فرم تکواندوکار را قضاوت می‌کند سخت است و ممکن است اشتباه کند، در این مسابقات که داور باید همزمان دو رقابت را قضاوت کند سخت‌تر می‌شود اما ما تلاشمان را می‌کنیم.

**نظری: حساسیت رقابت‌های پومسه بالا رفته است

ملی‌پوش کشورمان گفت: برای اینکه جذابیت و حساسیت پومسه را افزایش دهند مسابقات را به صورت تک حذفی برگزار می‌کنند. از نظر ذهنی و فیزیکی آماده هستیم و امیدوارم نماینده‌ای شایسته برای تیم‌ملی پومسه باشم.

حسینعلی نظری بازیکن تیم‌ملی پومسه مردان که در کارنامه خود یک مدال نقره، دو برنز جهانی و یک نقره آسیا را دارد در خصوص شرایط این روزهایش گفت: با تفکر، تلاش و تحول درونی خود را برای رقابت‌های بزرگی آماده کرده‌ایم و می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. برای اینکه حساسیت رقابت‌ها را بالا ببرند مسابقات به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و امیدوارم شانس در این رقابت‌ها تاثیرگذار نباشد چراکه این کلمه در ورزش معنایی ندارد و امیدوارم نمایندگان شایسته ای برای تیم‌ملی پومسه باشیم.

وی افزود: برای رسیدن به موفقیت هیچ راهی جز تمرین نداریم. در تکواندو نیز همین طور است باید تمرین زیاد، برنامه ریزی و آموزش پذیری داشته باشیم. تجربه حضورمان در گذشته نشان داده است که بعضی از کشورها که شانسی برای گرفتن مدال نداشتند، خیلی راحت بر روی سکو آمدند، یعنی تیم‌هایی مثل ایران و فیلیپین همدیگر را حذف کردند و سکو به آن کشورها تعلق گرفت که این ضعف پومسه به حساب می آید. امیدوارم با توجه به قضاوت‌های دیداری که انجام می‌شود، ارزیابی داوران با ارزیابی ما یکی باشد. ما می‌خواهیم عدالت بر مسابقات بیشتر حاکم باشد که این امر ما را به هدفمان نزدیک‌تر می کند چراکه ما هم اعتقاد داریم شایستگی کسب مدال را داریم.

نظری در ادامه تصریح کرد: تیم ایران از نظر فنی و تکنیک تیم قدرتمندی است، با برنامه تمرین می‌کند و هیچ کشوری در مسابقات مثل ایران سرمایه گذاری نمی‌کند. رییس فدراسیون طول و عرض ورزش را خوب می شناسد و همین امر باعث شد در آرامش تمرینات خوبی را پشت سر بگذاریم.

وی در پایان گفت: کشورهای آسیایی که تکواندو در وجودشان است می‌توانند مهمترین رقیبان ما باشند و در کشورهای اروپایی فرانسه، هلند، آلمان و ایتالیا نیز سرمایه گذاری بالایی بر روی اعضای تیمشان کرده اند. ضمن اینکه ما یک سال تجربه حضور را از دست دادیم و مهمترین بخش هر کاری تجربه است، که غیبت یک ساله ما کمی کار را سخت می‌کند. امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

**موسی نیا: نباید رقیبانمان را دست کم بگیریم

بازیکن تیم‌ملی پومسه گفت: حضور تیم ملی ایران برای رقبای ما ایجاد استرس می کند ولی نمیتوان آنها را دست کم گرفت، تمام توانمان را به نمایش می‌گذاریم تا بتوانیم بهترین مدال را کسب کنیم.

سیدحسین موسی نیا بازیکن تیم‌ملی پومسه ایران که در کارنامه خود یک مدال طلا و یک برنز آسیایی را دارد در خصوص شرایط پیش از اعزام گفت: هفته آخر تمرکز تمرینات بر روی رها سازی بود و به آمادگی بالایی رسیدیم و تنها باید از لحاظ روحی خودمان را به صد در صد برسانیم. سعی می‌کنیم در مسابقات قهرمانی جهان بهترین نماینده‌های پومسه برای ایران باشیم و بهترین مدال‌ها را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم. با توجه به تغییر در سیستم برگزاری و حضور تیم‌های قدرتمندی مثل کره جنوبی و کشورهای اروپایی پیش بینی مدال کمی سخت است.

وی در پایان افزود: در مسابقات جهانی دوره پیش تیم ایران حضور نداشت و اجرای سیستم تک حذفی اجازه نمی‌دهد که به سالهای قبل بسنده کنیم اما با دیدن فیلم رقابت‌ها حریفانمان را آنالیز کرده‌ایم. آرزو می‌کنم تیم از این میدان سربلند خارج شود و از همگی می‌خواهم برای ما دعا کنند.

**عبدی: تمرینات خوبی را سپری کرده‌ایم

ملی پوش پومسه کشورمان گفت: در طی دو ماه که در اردو بودیم به صورت مطلوبی تمرین کردیم و توانسته‌ایم آمادگی خود را به صد در صد برسانیم.

سپهر عبدی ملی پوش کشورمان که با توجه به سن پایینش مدال نقره قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد در روزهای پیش از اعزام گفت: برای حضوری قدرتمند در میدان قهرمانی جهان به صد در صد آمادگی رسیده ام و سعی می‌کنم بهترین عملکردم را در شیاپ چانگ به نمایش بگذاریم اما رنگ مدالم را به هیچ وجه پیش بینی نمی کنم.

وی در ادامه گفت: با توجه به تغییر در سیستم برگزاری رقابت‌های پومسه می‌گویم هر تغییر جدید تاثیراتی را به همراه دارد اما امیدوارم که بهترین‌های خود را به نمایش بگذاریم. در این رقابت‌ها کره جنوبی، چین تایپه، ویتنام، تایلند و چین از مهمترین رقبای ما به حساب می‌آیند.

**حاتمی: در پومسه پیش بینی امکان پذیر نیست

بازیکن تیم‌ملی پومسه گفت: به نظرم بهتر از کشورهای دیگر تمرینات خودمان را انجام داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم اما پیش بینی در بخش پومسه کمی سخت است.

حمیدرضا حاتمی دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا در رابطه با شرایط پیش از اعزامش گفت: تمرینات فنی و بدنسازی را دو ماه مداوم پشت سر گذاشتیم و از لحاظ روحی و بدنی به آمادگی کامل رسیده‌ایم. ما با توجه به تغییر درسیستم برگزاری تمرین کردیم و آمادگی لازم را داریم اما می تواند عامل تاثیر گذاری در روند عملکردمان باشد.

وی اینطور ادامه داد: فیلیپین و آمریکا رقیبان قدرتمندی به حساب می آیند. راجع به میزان آمادگی کشورهای دیگر اطلاعی نداریم اما فاصله دو ساله کمی ما را عقب انداخته است، به لطف خدا بتوانیم عدم حضورمان را جبران کنیم و با نمایش بهترین عملکرد، بهترین نتیجه را بگیریم.

**سلمانی: سعی می کنم بهترین نتیجه را کسب کنم

دارنده مدال‌های رنگارنگ پومسه کشورمان گفت: در مورد رنگ مدالم نمی توانم پیش بینی کنم اما سعی می‌کنم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم تا خوشرنگ ترین مدال را کسب کنم.

علی سلمانی بازیکن تیم‌ملی پومسه کشورمان که دارای 17 مدال خوشرنگ قهرمانی جهان و آسیایی است در خصوص روند آماده سازی تیم می‌گوید: در دو نوبت صبح و عصر و گاهی هم سه نوبت تمریناتمان را انجام دادیم که سطح فنی ما را ارتقا بخشید و به آمادگی کامل رسیدیم، امیدوارم در مسابقات بهترین نتیجه و عملکرد را داشته باشیم. مسابقات به صورت تک حذفی برگزار می شود که این موضوع مسابقات را به قرعه وابسته کرده است یعنی اگر در قرعه اول به کشور کره‌جنوبی بخوریم قطعا رقابت سخت تری پیش‌رو داریم.

بازیکن خوشنام ایران در ادامه تصریح کرد: کره جنوبی، فیلیپین و چین تایپه از مهمترین رقیبان به حساب می‌آیند. فاصله ی دو ساله ای که داشتیم با توجه به حضور تکواندوکاران در مسابقات آسیایی تاثیر چشمگیری ندارد، تنها بحث قرعه مطرح است که انشاا... با قرعه خوب بتوانیم موفقیت را از آن خود کنیم.

**سهرابی: تمامی ملی پوشان تجربه حضور در رقابت های بزرگ را دارند

علی سهرابی پومسه روی تیم‌ملی کشورمان گفت: تمامی پومسه‌رو ها زمین مسابقات را دیده‌اند و در مسابقات آسیایی نیز سیستم تک حذفی را پشت سر گذاشته اند و فکر نمی‌کنم این سیستم مشکلی در کارمان ایجاد کند.

دارنده دو مدال برنز قهرمانی آسیا در خصوص میزان آمادگی خود گفت: خدا را شکر تمرینات خوبی را در سه شیفت انجام داده ایم و تفاوت از ابتدای اردو تا به الان کاملا محسوس است، سطح آمادگی بچه ها بالا رفته است و من هم به صد در صد آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان رسیده‌ام.

وی با توجه به وقفه ای که داشتیم و تغییر در سیستم برگزاری تصریح کرد: دوری از میدان جهانی تاثیر منفی خودش را می گذارد اما ما باید خودمان را به بالاترین سطح آمادگی برسانیم تا این تاثیر را کمرنگ و فاصله را جبران کنیم اما در خصوص تغییر در سیستم برگزاری به این دلیل که در مسابقات آسیایی با آمادگی این مسابقات حاضر شدند فکر نمی کنم مشکلی خاصی برای ما پیش بیاید.

**نادعلی: باید بر شرایط مسابقات حاکم شویم

بازیکن تیم‌ملی پومسه کشورمان گفت: مهمترین رقیب ما خودمان هستیم، باید در میدان رقابت‌ها روحیه خود را حفظ کنیم و بر جو حاکم باشیم تا با سربلندی از شیاپچانگ خارج شویم.

نادعلی بازیکن تیم ملی پومسه کشورمان که در کارنامه اش 10 مدال خوشرنگ جهانی و آسیایی به چشم می خورد گفت: تمرینات سنگینی را پشت سر گذاشتیم اما با برنامه مناسبی که کادرفنی برای ما در نظر گرفتند به ما فشاری وارد نشد، خدا رو شکر برای مسابقات آماده هستم اما به لحاظ آسیب‌هایی که داشتم باید از نظر روحی به سطح بالایی برسم و در میدان رقابت‌ها با فکری آسوده حضور پیدا کنم.

نادعلی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر در سیستم برگزاری مسابقات تاثیری بر عملکردش دارد یا خیر؟ اظهار داشت: برای من تغییر در سیستم برگزاری تفاوتی ندارد چراکه ما پومسه روها قرار است بهترین خودمان باشیم و امتیاز بگیریم اما وظیفه بازیکن این نیست که فکر کند قرعه اش به چه صورت است. اینها عوامل خارجی است ما فقط باید تلاش کنیم که بهترین خود را در مسابقات به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به دو سال دوری از رقابت های جهانی افزود: ما اگر در لیگ هم یک سال شرکت نکنیم در دید داوری تاثیر می گذارد و داوران معمولا کسانی را بهتر میبینند که با آنها آشنا هستند. من با توجه به تجربه 11 ساله ای که در تیم ملی داشته ام متوجه شدم که بازیکنی که وارد زمین می شود به چه صورت می تواند بر ذهن داور تاثیر بگذارد مهم سالهای بودن در رقابت ها نیست بلکه باوری است که می تواند به داور انتقال دهد.

ملی پوش کشورمان در پایان افزود: با توجه به زحماتی که کشیدم می‌خواهم با به نمایش گذاشتن بهترین اجرا دوستداران این رشته را راضی کنم، من فقط پیش بینی می کنم که می‌توانم بهترین عملکرد خود را داشته باشم اما رنگ مدالم با خداست. امیدوارم بتوانم رضایت خودم و مربیان را بدست بیاورم تا جبرانی برای زحمات فدراسیون و خانواده ام باشد و اگر موفق به کسب مدال هم نشدم با اطمینان بگویم من توانایی خود را کاملا به نمایش گذاشتم. امیدوارم که با کسب مدال های خوشرنگ بتوانم تمامی زحمات کادر فدراسیون را جبران کنم.

**جمالی: در این دوره شگفتی ساز می‌شوم

بازیکن تیم‌ملی پومسه گفت: من همیشه وقتی می خواهم کاری را با موفقیت انجام دهیم از قبل می گویم تا به خاطر حرفی که زدم آن را با هر سختی به مرحله اجرا در بیاورم.

مهدی جمالی ملی پوش تیم پومسه کشورمان که در کارنامه خود یک نقره و 4 برنز قهرمانی جهانی و 4 برنز آسیایی را دارد گفت: تمرینات در این دوره بیشتر مربوط به بدنسازی بود که برای حضور در مسابقات آمادگی ما را در به صورت چشمگیری بالا برده است.

مهمترین رقیبانم از کره جنوبی، فیلیپین، چین، مکزیک و تایلند هستند، تا الان قهرمانی همیشه در دست کره جنوبی بود اما با تلاش و همت سعی می کنیم سکو را بدست آوریم.
وی در ادامه افزود: تغییر در سیستم برگزاری در ایران که مسابقه داشتیم به سود من بود و به امید خدا که در مسابقات قهرمانی جهان هم اینطور هست چراکه می توانم توانایی ام را به صورتی به نمایش بگذارم که داور را تحت تاثیر قرار دهد.

جمالی در پایان گفت: در مسابقات قبل همیشه قبل از حضور در زمین به مربی می گفتم که برای بهترین اجرا آماده هستم و همین جمله تاثیرش را می گذاشت تا کارم را به نحو احسن انجام دهم. انشاا... که بتوانیم موفق شویم.

**مهربان: مسابقات با جذابیت بالایی همراه است

بازیکن تیم‌ملی پومسه گفت: تغییر در سیستم برگزاری سطح و جذابیت مسابقات را افزایش می‌دهد چراکه تا لحظه‌های آخر نمی‌توان تشخیص داد که در کدام جایگاه قرار می‌گیریم.

امیررضا مهربان دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا در خصوص شرایطش پیش از اعزام گفت: با تمریناتی که در بخش بدنسازی و فنی انجام دادیم سطح آمادگی ما به بالاترین حد ممکن رسیده است و انشاا... با کسب بهترین مقام و مدال بازگردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دوری از مسابقات قهرمانی در روند کارتان تاثیر می‌گذارد یا خیر؟ گفت: چون در تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت نکردیم قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد چراکه پومسه‌روها از مسابقات دور بودند و خود را محک نزدند اما خدا را شکر الان آماده هستیم.

**بختیار: خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را کسب می‌کنیم

ملی‌پوش پومسه کشورمان گفت: تیم در آمادگی کامل به سر می‌برد و امیدوارم که با خوشرنگ‌ترین مدال‌ها به ایران بازگردیم.

کوروش بختیار دارنده مدال نقره قهرمانی جهان در روزهای پیش از اعزام در خصوص آمادگی برای حضور در دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهانی پومسه گفت: تمرینات خوبی داشتیم، در آمادگی کامل هستیم و اینکه چه نتایجی در مسابقات کسب کنیم بستگی به جو حاکم بر مسابقات دارد.
دوری ما در عملکردمان می‌تواند تاثیرگذار باشد چراکه از رقیبانمان شناختی نداریم و اطلاع نداریم که چقدر پیشرفت داشته‌اند اگر مانند دوره گذشته ظاهر شوند تیم ایران تیم قدرتمندی است. آسیا، فیلیپین و کره‌جنوبی از نامدارترین رقیبان ما هستند.

وی در پاسخ به این سوال که تغییر در سیستم برگزاری چقدر موثر است؟ گفت: تمامی بازیکنان با تجربه هستند و همگی حداقل یک مدال آسیایی را در کارنامه خود دارند خیلی تاثیرگذار نیست اما قرعه می‌تواند جریان بازی را عوض کند. اگر قرعه به کشور میزبان یا کره‌جنوبی نخورد، می‌توانیم خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را بدست آوریم.

**خیری: برای بهترین اجرا بر روی شیاپ‌چانگ می‌روم

بازیکن تیم‌ملی پومسه گفت: آمادگی خوبی دارم و با تمریناتی که پشت سر گذاشتم می‌روم که بهترین اجرای خود را به نمایش بگذارم.

محمدجواد خیری که طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه‌اش دارد در رابطه با شرایطش پیش از اعزام گفت: 4 سال هست که عضو تیم ملی هستم، تمریناتی که ارائه شده بود به خوبی پشت سر گذاشتیم. از نظر مربیان در بالاترین سطح آمادگی هستم و می‌روم که بهترین اجرا را در دهمین دوره مسابقات به نمایش بگذارم. مسابقات به صورتی حذفی برگزار می‌شود که این موضوع ممکن است کار ما را سخت‌تر کند.

وی در پایان افزود: دوری که از مسابقات قهرمانی جهان داشتیم تاثیر گذار است چرا که داوران شناختی نسبت به ما ندارند و و خودمان هم ارزیابی از رقیبانمان نداریم. کره جنوبی، چین تایپه، فیلیپین، اندونزی و ویتنام از مهمترین رقیبان ما هستند.

**صمدیان تبار: هر اتفاقی بیفتد، بدهکار خودمان نمی‌شویم

پومسه‌روی تیم‌ملی کشورمان گفت: در بهترین حالت هم نمی‌توان مدال را پیش بینی کرد اما ما برای کسب بهترین مدال تلاش کردیم و جنگیدیم و اگر خدای ناکرده نتیجه‌ی قابل قبولی نگیریم به خودمان مدیون نمی‌شویم.

مهدی صمدیان تبار بازیکن تیم‌ملی پومسه کشورمان که در کارنامه ورزشی خود یک مدال نقره، 4 مدال برنز جهانی و 4مدال طلای آسیا را دارد در خصوص شرایطش پیش از اعزام گفت: به مدت دو ماه در اردو هستیم که دوره بدنسازی خوبی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم تا روز مسابقات به صد در صد آمادگی برسم. با توجه به اینکه زمان اردو کوتاه بود اما خدا را شکر پس از اردوی فیلیپین وارد این اردو شدیم و این موضوع در آمادگی ما تاثیر زیادی داشت. از لحاظ روحی با توجه به اینکه هشت دوره در رقابت‌های مختلف حضور داشتم بسیار آماده هستم.

وی با اشاره به تغییر در سیستم برگزاری مسابقات بیان کرد: شرایط خیلی سخت شده و بخشی از آن را می‌توان به شانس ارتباط داد چراکه در بازی اول اگر با رقابت سختی موجه شوی از جدول حذف می‌شوی و موقعیت خود را برای مدال نقره و برنز نیز از دست خواهی داد. امیدوارم شرایط به قدری خوب باشد که اگر با این قضیه مواجه شدیم بهترین نتیجه را بگیریم.

صمدیان تبار تصریح کرد: هر رویدادی که از دست بدهیم باوجود تمرینات سنگین یک پله عقب‌تر از دیگران هستیم و فاصله باعث می‌شود داور آشنایی با شما نداشته باشد که این موضوع هر چقدر غیرمنطقی باشد اتفاق می‌افتد. تاثیر منفی را دارد اما همگی با تجربه هستیم و به امید خدا بهترین عملکرد را به نمایش می‌گذاریم.

بازیکن تیم‌ملی پومسه در پایان افزود: در رده سنی ما به این دلیل که از رده‌های سنی کمتر وارد می‌شوند کارمان سخت‌تر است. کشورهای فیلیپین، کره‌جنوبی و ترکیه از رقبای سرسخت ما هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران نهادی است که برای اداره امور مربوط به ورزش تکواندو در ایران در سال 1363 هجری خورشیدی به ریاست آقای سید مصطفی صفوی تاسیس شد و هم اکنون رئیس این فدراسیون آقای سید محمد پولادگر می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش