اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140305793

نزدیکی کشورها و تمدن‌ ها در جشنواره غذای اکو

کد: 13950706140305793

https://goo.gl/SJo2uy

، تهران , (اخبار رسمی): جشنواره غذای اکو - جاده ابریشم فرصتی برای ساکنین محلی محسوب به شمار می آید تا فرهنگ ملل مختلف را بدون صرف هزینه‎ا ی شناخته و تجربه کنند.

نزدیکی کشورها و تمدن‌ ها در جشنواره غذای اکو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، خلیل ابراهیم آکچا ،دبیرکل سازمان اکودر حاشیه آئین افتتاح جشنواره غذای جاده ابریشم (اکو)که در زنجان برگزار شد ، با  تاکید بر این موضوع گفت:جشنواره غذای اکو از جشنواره مهم در زنجان است که از با کیفیت بالایی در چند دوره گذشته برگزار شده است.

وی با اشاره به ضرورت جذب گردشگر به استان گردشگری زنجان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام می شود.

دبیرکل سازمان اکو از برگزاری این جشنواره در دو فصل خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان این موضوع محقق می شود.

آکچا از افزایش تعداد شرکت کننده در این جشنواره از 5 به 12 کشور خبر داد و گفت: می توان با برنامه ریزی مناسب تر این تعداد را در سال های آینده افزایش داد.

وی ارتقای صنعت گردشگری را مهم ارزیابی کرد و گفت: استان زنجان دارای ظرفیت هایی بالای است که می توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده کرد.

 دبیرکل سازمان اکو با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی فرصت مناسبی برای نزدیک شدن کشورها و تمدن‌ها به یکدیگر است، تصریح کرد:  ایجاد صلح و ثبات در منطقه از مهمترین برنامه هایی است که با برگزاری چنین جشنواره هایی می توان پیام آن را صادر کرد.

ابراهیم آکچا گردشگری را یکی از مهمترین بخش های اقتصادی هر جامعه ای عنوان کرد و افزود: گردشگری در اقتصاد جهان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه تبدیل منطقه اکو به مقصدی سبز، آرام، با محصولاتی متنوع و خدماتی بهتر از اهداف ترسیم شده در سند چشم ‎انداز این سازمان است، گفت:این سازمان تلاش می کند تا کشورهای عضو این سازمان را معرفی کند.

دومین جشنواره غذای اکو ـ جاده ابریشم در مجموعه نمایشگاهی بین ‎المللی کاسپین زنجان با حضور دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، سفرای سفرای کشورهای بلغارستان، فیلیپین، اندونزی، چین، پاکستان، تاجیکستان رایزن‌ها و کارداران کشورهای مختلف، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میهمانانی از دانشگاه بین‎المللی امام خمینی استان قزوین، استاندار زنجان از دیروز آغاز به کار کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]