اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140315793

برگزاری نشست تخصصی بازرسین سازمان میراث فرهنگی

کد: 13950706140315793

https://goo.gl/O1orFy

، تهران , (اخبار رسمی): اولین نشست تخصصی بازرسین ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی بازرسین سازمان میراث فرهنگی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،اولین نشست تخصصی بازرسین ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز 6 مهرماه با حضور ایرج خرازی مدیرکل دفتر عملکرد و بازرسی و رسیدگی به شکایات، حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت، محمد جواد عباباف مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حراست و آناهیتا خلیج امیرحسینی مدیر توسعه منابع انسانی و رفاه ، امیر حسین مطلبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و علی کرمی ذیحساب و مدیر کل امور مالی برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز جهانی گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی پس از سالهای پرفراز و نشیب، از زمان آغاز به کار دولت یازدهم به سکون و آرامش دست یافته است.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر پس از حل مشکلات، موانع و مسائل موجود به سمت دست یابی به اهداف حرکت کردیم و با برنامه ریزی و مدیریت صحیح موفقیت بزرگی را در جشنواره شهید رجایی کسب کردیم.

حسینی مکارم اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موفق شد در بین 30 دستگاه کشور، رتبه برتر را در شاخص های عمومی و اختصاصی به دست آورد، امروز همه بر این باور هستند که این سازمان می تواند به دست توانمند کارکنان خود، نقش تاثیرگذاری را در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور ایفا کند و یک دستگاه بالنده باشد.

معاون توسعه مدیریت اضافه کرد: یکی از مواردی که در برتر شناخته شدن سازمان میراث فرهنگی تاثیرگذار بود، شاخص های عمومی، مبارزه با فساد و صیانت ازحقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در حفظ این جایگاه و ارتقاء آن بیش از پیش تلاش خواهد کرد، ادامه داد: ما برای دستیابی به اهداف و پیشبرد سیاست ها با برنامه ریزی، جدیت و سرعت پیش خواهیم رفت.

حسینی مکارم در ادامه با اشاره به وظیفه خطیر بازرسین، گفت: بازرسین باید تلاش کنند تا گزارش های دقیق و به دور از هرگونه مسائل و موضوعات دیگر ارائه کنند.

معاون توسعه مدیریت تصریح کرد: بازرسین باید راههای بروز و ایجاد فساد را شناسایی کنند و بر امور ادارات نظارت داشته باشند.

در ادامه این مراسم احکام بازرسین ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادارات کل استانها، اعطاء شد.

همچنین بازرسین حاضر در این نشست، سوگندنامه بازرسین قانون مدیریت خدمات کشوری را قرائت کردند.

درهمین ارتباط شادنوش معاون دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با تشریح مهمترین اهداف برگزاری این نشست گفت: بر اساس ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان دولت از دریافت هرگونه رشوه، هدیه و یا امثال آن منع شده اند و به همین منظور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شورای راهبردی توسعه مدیریت را تشکیل داده که یکی از کمیته های این شورا، کمیته صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری است.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف این شورا، جلوگیری از دریافت و پرداخت رشوه است که در همین ارتباط نیز یک دستور العمل تهیه شده و دستگاه های اجرایی باید هفت دهم درصد کارکنان خود را به عنوان بازرش تعیین کنند.

شادنوش اضافه کرد: در همین ارتباط مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات به عنوان ناظر ارشد ماده 91 و 31 نفر نیز  در استان ها و شش نفر دیگر نیز در ستاد مرکزی به عنوان بازرس تعیین و انتخاب شدند.

وی گفت: این نشست به منظور افزایش هماهنگی ها بین بازرسین و آشنایی هرچه بیشتر آن ها با موضوع بازرسی تشکیل شده است که در دل این نشست نیز دو کارگاه آموزشی آشنایی با دستورالعمل ماده 91 و آشنایی با گزارش نویسی بازرسی برگزار شد.

شادنوش خاطر نشان کرد: هدف عمده از برگزاری این نشست، این است که بوسیله بازرسین بتوانیم به نحو احسن نسبت به اجرای ماده 91 اهتمام ورزیم و از اقدامات احتمالی در خصوص رشوه و یا دیگر مفاسد اداری و مالی جلوگیری به عمل آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی