کد: 13950706141035689

با برگزاری کارگاه آموزشی نانوالکترونیک محاسباتی ایجاد می‌شود

تعامل و آگاهی ازدستاوردهای بین‌المللی نانوالکتریک

کد: 13950706141035689

https://goo.gl/KVKm58

، تهران , (اخبار رسمی): کارگاه آموزشی نانوالکترونیک محاسباتی از تاریخ هفتم تا نهم مهرماه 1395 با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری برگزار می‌شود.

تعامل و آگاهی ازدستاوردهای بین‌المللی نانوالکتریک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با رشد قابل توجه صنعت نیمه‌هادی و الکترونیک مولکولی به‌دلیل رشد روزافزون فناوری الکترونیک سیلیکون، این صنعت توجه بسیاری را به‌سمت خود جلب کرده است؛ به‌طوری‌که غول‌های فناوری مانند آی‌بی‌ام، در این زمینه سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده‌اند.

در حال حاضر برای توسعه ابزارهای نانوالکترونیکی، گونه‌ای از ابزارهای محاسباتی‌ طراحی شده‌اند که توانایی پیش‌بینی ویژگی‌های فیزیکی و ترابرد الکترونی در این ساختارها را دارا هستند.

فرصتی برای آگاهی از دستاوردهای نانوالکترونیک در عرصه بین‌المللی

کارگاه سه‌روزه نانوالکترونیک محاسباتی از تاریخ هفتم تا نهم مهرماه 1395، از ساعت 9 الی17:30  در 12 جلسه 90 دقیقه‌ای و در پارک فناوری پردیس معاونت علمی توسط شرکت نوآوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو (شزان) برگزار می‌شود.

این کارگاه سه‌روزه فرصتی استثنایی برای آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی جهان در حوزه نانوالکترونیک است.

ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان، دانشگاه ارومیه، پارک پردیس معاونت علمی حامیان این کارگاه 3روزه هستند.

حضور چهره‌های بین‌المللی حوزه نانوالکترونیک

در کارگاه بین‌المللی نانوالکتریک محاسباتی، چهره‌های شناخته شده این حوزه با ارائه راه‌کارهای کوانتومی و راهکار نیمه‌کلاسیک، نسبت به نانوالکترونیک آموزش می‌دهند و فرصت بسیار مناسبی برای آگاهی دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشته‌های الکترونیک، نانوفیزیک، سامانه‌های میکرو و نانوالکترونیکی، اهالی صنعت و سایر علاقه‌مندان به مبانی و ابزار نانوالکترونیک ایجاد می‌شود.

در این کارگاه علاوه بر آن‌که شرکت‌کنندگان با ابزار محاسباتی حوزه نانوالکترونیک محاسباتی آشنا می‌شوند و اساتید بین المللی برای حاضرین از آخرین دستاوردهای خود خواهند گفت، از طریق پارک فناوری پردیس معاونت علمی، گواهی حضور آکادمی شتاب‌دهنده شزان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

دکتر کلمنز هایتزینگر (Prof. Clemens Heitzinger): استادتمام موسسه محاسبات و تحلیل دانشگاه تکنیکال وین، استاد مهمان دانشکده علوم ریاضی دانشگاه آریزونا، برنده جایزه گرنت توسعه مدل «معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی» برای نانوفناوری دارای مقالات متعدد در حوزه مدل‌سازی شبه‌کلاسیک و مدل‌های ریاضی در حوزه نانوفناوری و حسگرهای زیستی.

بهتاش بهین‌آیین (Dr. Behtash Behin-Aein): دارای دکتری از دانشگاه پردو  نانوالکترونیک با تخصص اسپینترونیکس، نویسنده چندین مقاله در حوزه اسپینترونیکس، دارای چندین اختراع ثبت‌شده، دارای مقاله در حوزه اسپینترونیکس در مجله نیچر، عضو فنی گلوبال فاندریز، داور در مجله نیچر،IEEE و کنفرانس بین‌المللی مغناطیس.

دکتر استفانو سنویتو (Prof. Stefano Sanvito): دکتری فیزیک نظری از دانشگاه لنکستر انگلستان و مرکز CRANN، استادتمام دانشگاه ترینیتی کالج دوبلین، بنیان‌گذار و رهبر گروه تحقیقاتی اسپینترونیکس محاسباتی، توسعه‌دهنده کد محاسباتیSMEAGOL، دارای مقالات متعدد در ژورنال‌های معتبر علمی (اعم از نیچر فیزیکس و نیچرمتریال).

پروفسور سوپریو داتا (Prof. Supriyo Datta): یکی از شاخص‌ترین چهره‌های علمی جهان در حوزه مدلسازی و فهم رسانش در مقیاس نانو، دکتری مهندسی الکترونیک از دانشگاه ایلینوی، استادتمام دانشگاه پردو ، رئیس‌ بخش نانوالکترونیک و رایانش ناسا (2002-2007).

این کارگاه سه روزه از تاریخ هفتم تا نهم مهرماه 1395، از ساعت 9 تا 17:30 در 12 جلسه 90دقیقه ای، با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در محل پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف