اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706141135577

معرفی برنده جایزه ادیسون

LEDهایی که موجب رشد گیاهان می‌شود

کد: 13950706141135577

https://goo.gl/nuvxWY

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت نانوکو، فیلم حاوی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم تولید می‌کند که در صورت استفاده از آن‌هادر سیستم‌های روشنایی، نور تولید شده موجب رشد گیاهان می‌شود. این فناوری اخیراً موفق به دریافت جایزه ادیسون شده است.

LEDهایی که موجب رشد گیاهان می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،شرکت نانوکو (Nanoco) تولید کننده نقاط کوانتوم عاری از کادمیم است که در حوزه تولید نانومواد مختلف نیز فعالیت دارد. این شرکت اخیراً موفق به دریافت جایزه سیلور ادیسون شده است. این جایزه به دلیل فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم (CFQD) برای استفاده در صنعت روشنایی به این شرکت داده شده است.

جایزه ادیسون به افتخار توماس ادیسون تدارک دیده شده و هر ساله در شهر نیویورک به نفرات برگزیده داده می‌شود. این جایزه به منظور ارائه خلاقیت و نوآوری در تولید محصولات جدید به شرکت‌ها اعطا می‌شود.
نانوکو فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم تولید می‌کند. این فیلم‌ها مورد توجه هیئت داوران قرار گرفته است. در این فیلم‌ها از هیچ فلز سنگینی استفاده نشده و زمانی که در LEDها به کار می‌رود، موجب افزایش جذب کلرفیل نوع 2 می‌شود. این کار رشد گیاهان را بهبود داده و مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند.
با استفاده از این فیلم حاوی نقاط کوانتومی، می‌توان سیستم‌های روشنایی ایجاد کرد که موجب تحریک رشد گیاهان شوند. همچنین نور تولید شده توسط آن‌ها از یکنواختی بالایی برخوردار بوده و گرمای بسیار کمی ایجاد می‌کند.
برای شرکت در رقابت ادیسون بیش از 3000 شرکت مختلف محصولات و خدمات خود را به هیئت داوران تسلیم می‌کنند. تنها شرکت‌ها نیستند که در این رقابت حضور دارند بلکه از مؤسسه‌های تحقیقاتی مختلف نیز در این رقابت حضور دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش