اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706141175793

سلطانی فر در یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم:

دفاع مقدس پرافتخار ترین مقطع سیاسی ایران است

کد: 13950706141175793

https://goo.gl/eST49t

، تهران , (اخبار رسمی): دوران هشت ساله دفاع مقدس برگ زرین و پرافتخار ترین مقطع سیاسی تاریخ معاصر ایران است.

دفاع مقدس پرافتخار ترین مقطع سیاسی ایران است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ، مسعود سلطانی فر،رئیس سازمان میراث فرهنگی  با بیان این مطلب در یادواره شهداء دفاع مقدس و مدافعان حرم که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد،گفت: درود فراوان خود را نثار مدافعان قهرمان، دلاور و مظلوم حرم می کنیم و از خدا می خواهم که روح شهداء این عرصه تاریخی را با شهداء کربلا محشور کند.

وی ادامه داد: همانطور که قبلا درباره دفاع مقدس و ارزش های آن صحبت کرده ایم و بارها در باره آن گفته ایم، دوران هشت ساله دفاع مقدس برگ زرین و پرافتخار ترین مقطع سیاسی تاریخ معاصر ایران است که از بسیاری از جنگ های صورت گرفته در دو قرن اخیر طولانی تر بود اما در پایان آن دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای ایران داشت. دستاورد مهم دوران دفاع مقدس این است که علاوه بر اینکه دشمن خارجی خود را شکست دادیم حتی یک وجب  از خاک مقدس ایران در تصرف دشمن باقی نماند و این دوران به برکت مجاهدت ها و ایثارگری های رزمندگان، جانبازان و شهیدان سرافراز به عنوان طلایی ترین دوره تاریخ ثبت شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این روزها و در هفته با برکت دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهداء و ایثارگران وظیفه سنگین انتقال این ارزش ها به نسل های بعدی را نیز داریم.

وی با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس همواره باید حفظ شود اضافه کرد: در این خصوص هرچقدر کتاب بنویسیم و یا فیلم ساخته شود و کار فرهنگی صورت گیرد بازهم کم است و حالا حالا باید در این خصوص کار کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در کنار موضوع دفاع مقدس یکی از موضوعات دیگری که باید به آن پرداخته شود موضوع مدافعان حرم است و احساس من این است که از سوی برخی از ناآگاهان دارد در این خصوص کم لطفی می شود چراکه نبردی که امروز با تکفیری ها و عوامل استکبار دارد صورت می گیرد از اهمیت خاصی برخوردار است.

سلطانی فر گفت: اگر صحنه نبرد با تکفیری ها و داعشی ها را به داخل عراق و سوریه نبرده بودیم امروز باید در مرزهای جنوبی و غربی کشور با داعش می جنگیدیم.

وی با اشاره به حمایت های همه جانبه استکبار از داعش و گروه های تکفیری ادامه داد: اگر عراق یا سوریه سقوط می کرد و به دست داعشی ها می افتاد این جریان تکفیری با در اختیار گرفتن امکانات این دو کشور اجازه نمی دادند هیچ کشور دیگری در منطقه روی خوش ببیند.

این مقام مسئول افزود: امروز بچه های ما با گروه های تکفیری در حال نبرد هستند که اگرچه به لحاظ ایدئولوژیک، تاریخی و یا فرهنگی اهمیت دارد اما این مبارزه برای تامین امنیت ایران نیز می باشد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اگر تلاش های فرمانده بزرگ، دلاور و قهرمان سردار قاسم سلیمانی و کمک های مستشاری وی در عراق و سوریه نبود بعید بود نیروهای نظامی این دو کشور بتوانند کاری را از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه تا مدتی پیش تصور بر این بود که سوریه سقوط خواهد کرد افزود: به برکت جانبازی رزمنده ها و ایثارگری شهداء قهرمان مدافع حرم، داعش امروز آخرین مراحل حیات خود را طی می کند و این جریان تکفیری آخرین نفس های خود را می کشد.

سلطانی فر ادامه داد: بخش زیادی از مناطق در تصرف داعش آزاد شده و با مشخص شدن چهره شیطانی این جریان تکفیری برخی از حامیان داعش به مخالفان این جریان تبدیل شده اند چون متوجه شده اند که این رفتار داعش هیچ شباهتی به جنگ های آزادی خواهی و جنگ های یک گروه اسلامی ندارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه صحبت های خود با اشاره به تاثیر موفقیت های رزمندگان مدافع حرم و آزاد سازی عراق و سوریه گفت: امیدوارم با پیروزی بر داعش سایر کشورهای مسلمان نیز در آرامش قرار گیرند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه مبارزه ما با استکبار تا زمان دفاع ارزش های انقلاب اسلامی ادامه دارد گفت: دفاع از ارزش های انقلاب مرز جغرافیایی  نمی شناسد. همانگونه که در جنگ تحمیلی و دوران هشت ساله دفاع مقدس و بعد از آن و نیز در دوران تحریم و در دوران مذاکره با گروه 1+5 ارزش و اقتدار خودمان را به رخ دنیا کشیدیم از این به بعد نیز در مراحل مختلف و عرصه های گوناگون اقتدار و عزت خود را به دنیا نشان خواهیم داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]