کد: 13950707142785689

حضور شرکت‌های فناور در عرصه کسب و کار بین‌المللی

کد: 13950707142785689

https://goo.gl/I5eP9t

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر مرکز فن‌آفرینی نوتک با اشاره به آماده‌سازی شرکت‌های فناور منتخب جشنواره نوتک، برای حضور در عرصه کسب و کار بین‌المللی گفت: شرکت‌های منتخب نوتک پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در تهران به منظور توسعه بازار خود و آشنایی با عرصه کسب و کار بین‌المللی عازم برلین می‌شوند.

حضور شرکت‌های فناور در عرصه کسب و کار بین‌المللی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ حسن حیدری مدیر مرکز فن‌آفرینی نوتک، آشنایی شرکت‌های فناور با عرصه بازار کسب و کار بین‌المللی را هدف اصلی نوتک عنوان کرد و افزود: شرکت‌های منتخب نوتک پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در تهران به منظور توسعه بازار خود و آشنایی با عرصه کسب و کار بین‌المللی عازم برلین می‌شوند.

ایجاد فضای آموزشی در قالب کمپ، شتاب‌دهی و توسعه بازار محصولات را 3 رویکرد نوتک برای توانمندی شرکت‌ها عنوان کرد و افزود:  هفتصد تیم برای حضور در نوتک ثبت نام کردند که از این میان 30 تیم به عنوان منتخب معرفی می‌شوند تا در نهایت 15 طرح برای شتاب‌دهی، توسعه بازار و حضور در برنامه‌های تخصصی انتخاب شوند.

وی افزود: 15 تیم منتخب بعد از آموزش مواردی چون چگونگی ایجاد و تحکیم روابط، اخلاق کسب و کار روند توسعه بازار و فروش محصول برای آموزش‌های تخصصی در عرصه کسب و کار بین‌المللی برای گذراندن دوره 3هفته‌ای به برلین اعزام می‌شوند.

وی به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از استارت‌آپ ها در کشور اشاره کرد و گفت: بیش‌ترین حمایت صورت گرفته از استارت‌آپ‌ها تا کنون توسط معاونت علمی  و فناوری صورت گرفته است که این حمایت می‌تواند زمینه جلب سرمایه‌گذاران به این عرصه و تولید ثروت از فناوری را به دنبال داشته باشد.

حیدری با اشاره به ایجاد زمینه برای توسعه بازار شرکت‌های منتخب از طریق جلب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی گفت: 2 دمو دی (Demoday) برای شرکت‌های منتخب برگزار می‌شود که در هریک از دمو دی ها سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با محصول این شرکت‌ها آشنا می‌شوند.

مدیر مرکز فن‌آفرینی نوتک تربیت افراد کارآفرین و نوآور را اولویتی‌ مهم‌تر از تولید محصول برای این جشنواره عنوان کرد و افزود: این شرکت‌ها در داخل کشور و با رویکرد عرضه محصولات در بازار بین‌المللی فعالیت می‌کنند و با جذب سرمایه‌گذاری خارجی زمینه ارزآوری و ایجاد ارزش افزوده از طریق عرضه بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان فراهم می‌کنند.

حیدری ادامه داد: این شرکت‌ها برای کسب آمادگی لازم حضور در عرصه بین المللی در مجموع 450 ساعت آموزش در داخل کشور و نیز برلین به عنوان یکی از شهرهای موفق در توسعه استارت‌آپ‌ها پشت سر می‌گذرانند.

محمد دواتگر رییس هیات داوران جشنواره کارآفرینی نوتک با اشاره به بررسی و ارزیابی 60 تیم توسط 10 داور فعال در حوزه کارآفرینی گفت: هریک از این 60 تیم به مدت 30 دقیقه دستاورد خود را ارائه کردند که بر اساس معیارهای درنظرگرفته شده از جمله ظرفیت موفقیت در عرصه کسب و کار بین‌المللی، امتیاز دریافت کردند.

وی با اشاره به تنوع گسترده طرح‌های ارائه شد در این جشنواره افزود: گستره موضوعی طرح‌های ارائه شده به این جشنواره وسیع بود به طوری‌که از فناوری نانو تا عرصه علوم اجتماعی و سلامت در این جشنواره حضور دارند اما بیش‌ترین تعداد طرح‌ها مربوط به حوزه فناوری ICT است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف