اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950709143725791

طراحی صبحانه سالم برای اداره ها

کد: 13950709143725791

https://goo.gl/dv8039

، (اخبار رسمی): تغییرات اقلیمی از یک سو و افزایش جمعیت از دیگر سو لزوم تغییر شیوه کشاورزی برای تهیه غذای انسان ها را ضروری کرده است.

طراحی صبحانه سالم برای ادارها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ،عبدی ،معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اعلام این مطلب افزود: چاقی در برخی جوامع و سوء تغذیه در برخی مناطق دیگر جهان از جمله مشکلات تغذیه ای مردم هستند  و می بایست با تاکید بر الگوی غذایی سالم به ترویج رویکرد سازمان جهانی بهداشت در تقویت کشاورزی خانگی بپردازیم چون کمبود غذا و مشکلات ناشی از آن گریبان همگان را خواهد گرفت.

عبدی با اشاره به اینکه سیاست ما حمایت از تولید غذای فراسودمند است ،گفت: افزایش بیماری های غیر واگیر در جامعه به دنبال الگوی ناصحیح تغذیه و مواد غذایی ناسالم رخ داده است که در این زمینه جامعه باید به سمت الگوی مصرف غذای سالم رفته ، از استفاده بیش از حد از چربی، ترشی ، نمک و شکر به عنوان سموم سفید پیشگیری شود.

وی کاهش قابل توجه در تولید مواد غذایی ناسالم را مفید ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه وجود این مواد بر سرسفره مردم و در منازل هنوز وجود دارد به نحوی که میانگین مصرف قند در ایران 66 گرم است درحالی که در جهان 44 گرم است ، مصرف نمک 5/12 گرم است که در جهان 5 گرم است که این وضعیت مناسبی نیست .

 عبدی گفت: هم اکنون طراحی صبحانه سالم در ادارات انجام می شود و تلاش صورت گرفته در جهت افزایش استفاده از غذای پروبیوتیک در جامعه است به طوری که نه تنها آنچه می خوریم ارزش غذایی داشته باشد بلکه بتواند در کاهش بیماری ها هم مؤثر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان