کد: 13950710144785611

خواهرخواندگی منطقه آزاد کیش با شهر بندری شن جن

کد: 13950710144785611

https://goo.gl/pmb9C1

، تهران , (اخبار رسمی): معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از خواهر خواندگی کیش با شهر بندری «شن جن» در آینده نزدیک خبر داد.

خواهرخواندگی منطقه آزاد کیش با شهر بندری شن جن

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هیاتی از مسئولان شهرداری شن جن چین در دیدار  با معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن گفتگو در خصوص خواهر خواندگی کیش با شهر بندری شن جن و با فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش آشنا شدند.

در این نشست علی جیرفتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شناخت پتانسیل ها و امکانات و فرصتهای سرمایه گذاری جزیره کیش و خواهر خواندگی دو منطقه  فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات و گسترش همکاری های فی ما بین شن جن  و کیش است.

وی با اشاره به اینکه کیش نخستین و مهمترین منطقه آزاد کشور است، تجارت و گردشگری را مهم ترین محورهای فعالیت در جزیره کیش بر شمرد و در خصوص حجم بالای فعالیت های اقتصادی کیش گفت: جزیره کیش با مساحت محدود یک هفده هزارم مساحت کشور به طور تقریبی  1 در صد از تولید نا خالص داخلی کل کشور را به خود اختصادص داده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری کیش با اشاره به اینکه دومین تالار بزرگ بورس کشور به لحاظ معاملات، پس از تهران در جزیره کیش قرار دارد، گفت: بیش از 400 واحد صنعتی با اولویت صنایع با فناوری پیشرفته (high tech) و دانش بنیان در کیش فعالیت می کنند.

و به گفته جیرفتی صنایع پزشکی، دارویی، مهندسی و پشتیبانی صنایع نفت عمده ترین زمینه فعالیت واحد های تولیدی و صنعتی کیش است.

 وی با بیان اینکه 60 در صد صادرات کیش در حوزه پزشکی و دارویی است تاکید کرد با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست صنایع بزرگ آلاینده اجازه فعالیت در کیش را ندارند و سعی ما این است تا کیش به قطب فناوری کشور تبدیل شود.

جیرفتی به امکانات پیشرفته فرودگاهی و بندری کیش اشاره کرد و افزود: جزیره کیش با جمعیت 30 هزار نفری سالانه میزبان حدود 2 میلیون گردشگر است و فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه امام خمینی (ره) دومین فرودگاه پر تردد کشور است. و سرمایه گذاران می توانند در زمینه ایجاد لجستیک سنتر، کارگو و سنتر در فضای جنب فرودگاه کیش فعالیت کنند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه می توان از تجربیات سرمایه گذاران شن جن در زمینه بهره برداری بین المللی در بندرگاه تجاری کیش بهره مند شد اظهار داشت: در حال حاضر در بندرگاه کیش امکان پهلو گیری شناورهای 15 هزار تن فراهم شده است که با بهره برداری از اسکله 35 هزار تنی در آینده ای نزدیک شناورهایی با ظرفیت 35 هزار تن در بندرگاه تجاری کیش پهلو می گیرند.

جیرفتی با اشاره به عزم جدی سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد و تکمیل زیر ساخت های لازم در بخش های مختلف از جمله انرژی و حمل و نقل و تاسیس نیروگاه و ایجاد آب شیرین کن گفت:  رشد چشمگیر سرمایه گذاریهای خارجی در سه سال گذشته بیانگر فراهم شدن فضای بهینه فعالیت برای سرمایه گذاران کیش است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر اینکه اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای در بندرگاه و فرودگاه و تامین زیر ساخت های گردشگری در اولویت برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش بوده است تصریح کرد:  با اجرای گسترده فعالیت های عمرانی و زیرساختی در کیش این منطقه برای پذیرش سرمایه گذاران خارجی کاملا آماده است.

وی با بیان اینکه تفویض اختیارات دولت به سازمان منطقه آزاد کیش امکان صدور تمام مجوزهای مربوط به سرمایه گذاری را در منطقه فراهم کرده و سبب کاهش بروکراسی در جزیره کیش شده است گفت: برای تسریع در عملیاتی شدن طرح های اجرایی، ما از فعالیت شرکت های دولتی و بخش خصوصی که خود هم سازنده بوده و هم بتوانند پس از اجرای طرح از آن بهره برداری کنند استقبال می کنیم. البته پروژه ها باید با حفظ مسایل زیست محیطی  اجرا شوند چرا که کیش یک جزیره منحصر بفرد مرجانی در دنیا است.

جیرفتی معافیت 20 ساله، عدم نیاز به روادید جهت ورود اتباع خارجی،  تمرکز مدیریت جهت سهولت انجام فعالیت ها در کیش و امکان ثبت شرکت با 100 در صد سهام خارجی و سهولت در نقل  انتقال ارز را از جمله مزایای سرمایه گذاری در این جزیره کیش بر شمرد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از ارائه فرصت های سرمایه گذاری در قالب بسته های پیشنهادی در بخش های مختلف گردشگری، عمرانی، صنعتی و تجاری خبر داد و گفت: در بخش صنایع، ایجاد واحد های تولیدی با فناوری بالا در اولویت است تا جزیره کیش به مدد بهره مندی از امکانات پیشرفته به عنوان پایلوت فناوری های نوین امکان انتقال این فناوری ها را به سایر شهرهای کشور فراهم کند.

جیرفتی با بیان اینکه  جزایر هندورابی، فارور بزرگ و فارور نیز به منطقه آزاد کیش الحاق شده است از آغاز مراحل توسعه هندورابی در سه سال گذشته و سرعت چشمگیر اجرای طرح های عمرانی در این جزیره خبر داد و گفت: در جزیره هندورابی زیرساخت هایی از جمله بندرگاه و فرودگاهی کوچک و یک هتل جهت اقامت ایجاد شده است و آمادگی سرمایه گذاری در این جزیره وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در جزایر فارور کوچک و بزرگ هنوز طرح های توسعه ای آغاز نشده است افزود: فارور کوچک با وسعت 5/1 کیلومتر مربع قابلیت تبدیل شدن به شهر بندری را دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.