افزایش 13 برابری اقامتگاه های بومگردی کشور

کد: 13950710144855793

https://goo.gl/pHwNx5

، تهران , (اخبار رسمی): ایجاد اقامتگاه های بومگردی در دولت یازدهم 13 برابر نسبت به دولت قبل افزایش یافته است .

افزایش 13 برابری اقامتگاه های بومگردی کشور

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان  میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ،مرتضی رحمانی،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور بااعلام این خبر گفت: تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید تنها 25 اقامتگاه بومگردی در کشور وجود داشت . به گفته وی اکنون تعداد اقامتگاه های بومگردی در کشور به رقم 320 اقامتگاه افزایش یافته است . 
معاون گردشگری کشور افزود : با توجه به میل و رغبت متقاضیان ، بیشتر پروانه های اقامتگاه های بومگردی برای مناطق ییلاقی و کوهستانی توسط این سازمان صادر شده است . 
وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی با تسهیل در صدور پروانه بوم گردی به دنبال رونق و گسترش این نوع گردشگری است ، افزود : استان هایی همچون مازندران از ظرفیت بالایی دراین زمینه برخوردار هستند که می بایست از آن بهره برداری شود . 
موحدی ادامه داد : با توجه به وضعیت بیکاری در استان ، تعمیم و گسترش بوم گردی می تواند بسیار در اشتغالزایی و در آمدزایی تاثیر بگذارد. 
براساس اعلام صاحبنظران و مسئولان حوزه گردشگری ، میزان اشتغال مستقیم ناشی از اجرای یک طرح بوم گردی 2 الی سه نفر اعلام شد . 
معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد : به همراه ایجاد اقامتگاههای بومگردی می بایست شاخص های زیست محیطی لحاظ شود . 
وی از بخش خصوصی به عنوان اصلی ترین محور برای توسعه زیر ساخت های گردشگری نام برد و ادامه داد : حمایت از این بخش موردنظر و توجه قرار دارد . 
نخستین همایش بزرگ سوادکوه با محوریت توسعه گردشگری روز پنجشنبه با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه نمونه گردشگری ' جوارم ' آغاز به کار کرد .
شهرستان سوادکوه که در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب غربی ساری واقع است ، 150 پارچه آبادی دارد.
در این شهرستان دستکم 700 اثر تاریخی وجود دارد که برخی از آنها مانند دژ اسپهبد خورشید ، برج لاجیم و پل ورسک شهرت جهانی دارند . 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی