کد: 13950710145405689

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ؛

فناوری‌ نرم وفرهنگی ابزاردستیابی به اقتصاد مقاومتی

کد: 13950710145405689

https://goo.gl/5H6nDB

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه که با حمایت ویژه این ستاد برگزارشده است، فناوری‌های نرم و فرهنگی را یکی از ابزار دستیابی به اقتصاد مقاومتی و دانش بیان دانست.

فناوری‌ نرم وفرهنگی ابزاردستیابی به اقتصاد مقاومتی

به گزارش اخباررسمی به نقل مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین سجادی‌نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه که با حمایت این ستاد برگزارشده است، گفت: ازآنجایی‌که کشور تلاش دارد تا در حوزه علم و فناوری به جایگاه رفیعی که لایق آن است برسد، تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور در عرصه‌های فناوری کشور است.

وی با اشاره به این‌که در کشور فناوری‌های سخت مانند نانو، بیو، ICT، هوافضا و غیره همواره موردتوجه بوده است، بیان کرد: این فناوری‌ها در طبیعت و اشیا تغییر ایجاد می‌کنند. اما بخشی از فناوری‌های امروز که پیش از این با بی‌مهری مواجه بوده است، فناوری‌های نرم است. 
سجادی‌نیری در توضیح فناوری‌های نرم گفت: مخاطب تاثیرگذاری این فناوری‌ها انسان و روح انسان است. ذیل این دسته فناوری‌ها فناوری‌های فرهنگی قرار می‌گیرد. فعالیتی که در این جشنواره به آن توجه شد نیز هدایت نسل جوان برای حضور در عرصه‌هایی است که ممکن است در حوزه‌های آموزشی به آن توجه نشود.

وی تربیت هنرمند متعهد و بارور کردن استعدادهای نهفته نسل جوان را نکته‌ای دانست که باید به آن توجه شود و افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارد تا این حوزه نیز به‌عنوان حوزه‌ای که باید در کشور موردتوجه قرار گیرد به بدنه حاکمیت معرفی شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی با اشاره به این‌که حضور نسل جوان در این عرصه بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی بسیار بالنده است و می‌تواند برای کشور علاوه بر مزایای فرهنگی مزایای اقتصادی نیز داشته باشد.
سجادی نیری  توجه به استعدادهای نسل جوان را وظیفه دولت و اولیا و مربیان دانست و گفت: باید اجازه دهیم فرزندان این مرز و بوم در زمینه‌هایی که استعداد و علاقه‌مندی دارند ورود کرده و تلاش کنند تا محصولات تازه‌ای عرضه کنند.
وی یکی از برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی را برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی عنوان کرد و افزود: جشنواره فیلم مدرسه رویدادی است که از چند سال پیش با تلاش جوانان این مرز و بوم بنا گذاشته شده است. اقدام مبارکی آغاز شده و چهارمین دوره آن با اتفاقات خاصی چون اکران عمومی آثار مواجه بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی حمایت این ستاد از چهارمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه را نویدبخش حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری چنین برنامه‌هایی عنوان کرد.
چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه که با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرده بود، بیش از 600 فیلم  در بخش‌های مختلف داستانی، انیمیشن، مستند، علمی، تیزر تبلیغاتی، از سراسر کشور دریافت کرد.اختتامیه این رویداد با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پروش و ریاست حوزه هنری و با اهدای جوایز به برگزیدگان هر بخش  برگزار و به کار خود پیان داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف