اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711145925699

از سوی وزیر آموزش و پرورش به استانها ابلاغ شد

شیوه نامه اجرایی برنامه ملی شناسایی شهاب ها

کد: 13950711145925699

https://goo.gl/MFvVbm

، تهران , (اخبار رسمی): شیوه نامه اجرایی « برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر «شهاب» به استان ها ابلاغ شد.

شیوه نامه اجرایی برنامه ملی شناسایی شهاب ها

به گزارش  اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی، وزیرآموزش و پرورش طی نامه ای، دستورالعمل برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب )را به منظور اجرا به استان ها ابلاغ کرد؛در مقدمه این شیوه نامه آمده است؛مساله شناسایی، جذب وحمایت ازنخبگان از جمله مواردی است که موردتاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی وهمه اندیشمندان وصاحب نظران کشور است ودر اسنادبالادستی کشور نیز نمودبارزی دارد ودر سندچشم اندازجمهوری اسلامی ایران1404آمده است که کشورمی بایست برخوردار ازدانش پیشرفته توانا در تولیدعلم وفناوری،متکی برسهم برتر منابع انسانی وسرمایه اجتماعی در تولیدملی باشد.

براین اساس؛‌این طرح با هدف ، شناسایی ، هدایت وحمایت آموزشی ، تربیتی و معنوی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر، ایجاد سازوکار های مناسب درجهت رشد و بالندگی، تقویت درونی کردن هویت دینی و ملی و بهره مندی از توانمندی ها و قابلیت های استعدادهای برتر در پیشرفت کشور ، در مدارس مجری سراسر کشور اجرا می شود .

بر اساس این گزارش ،‌اعتبارات این طرح پس از تایید ستاد اجرای مرکزی برنامه شهاب ازمنابع اعتبارات جاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان تامین و به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها تخصیص خواهد یافت .

گفتنی است؛ این طرح زیر نظر شورای راهبری برنامه ملی شهاب در بنیاد ملی نخبگان اجرا می شود و در سطح وزارتخانه ، اداره کل ، شهرستان ها و مناطق و مدرسه ستادهای برنامه ملی شهاب کار نظارت و ارزیابی طرح ملی شهاب را برعهده دارند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش