اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711146035793

برگزاری رویداد سفره ایرانی در مشهد

کد: 13950711146035793

https://goo.gl/JkXAAF

، تهران , (اخبار رسمی): رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با نگرش و سنت‌های آئینی و خوراک‌های محلی با مشارکت‌های استانهای منطقه 4 کشور شامل خراسان رضوی و جنوبی، شمالی و سمنان آبان ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری رویداد سفره ایرانی در مشهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، جلسه هماهنگی این رویداد با حضور  رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ، حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و جمعی از مدیران و معاونین این اداره کل عصر امروز  در مشهد مقدس برگزار شد.

رحمانی موحد در این جلسه گفت: این رویداد در 8 منطقه کشور برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن معرفی خوراک های محلی و شناسایی آن در به رقابت و داوری گذاشتن این خوراک هاست که با ترکیبی از داوران بومی و ملی قضاوت می‌شود.

به گفته وی، چهاراستان شرکت کننده غرفه اختصاصی خواهند داشت و علاوه بر خوراک در حاشیه این رویداد مهم سمینار تخصصی آموزشی با موضوعات گردشگری، غذا، طب سنتی، غذای حلال، نمایشگاه تخصصی کتاب، تور ویژه حرم گردی ، دمنوش‌های سنتی، میوه‌های قرآنی، آلاچیق‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

رحمانی موحد اضافه کرد: این رویداد در مشهد از 5 تا 7 آبان ماه جاری برگزار خواهد شد و برای هر بخش به طور مجزا داوران به قضاوت خواهند پرداخت و این رویکرد مقدمه‌ای برای رویداد مشهد 2017 خواهد بود.

معاون گردشگری کشور گفت: مشهد ظرفیت بالایی در برگزاری رویدادهای ملی و منطقه‌ای دارد؛ بخش ویژه این رویداد با داوری مردم برگزار می‌شود و استانها علاوه بر حضور و معرفی خوراک محلی در قالب انتشارات، بروشور و کتاب نیز رقابت می‌کنند.

وی افزود: تورهای ویژه‌ای برای این رویداد پیش بینی شده و باید این رویداد به سمتی پیش برود که این فرهنگ در استانها نهادینه شود و هر استانی به منظور حضور شایسته‌تر یک مشاور علمی نیز خواهد داشت.

رحمانی موحد خاطر نشان کرد: فیلم و کلیپ معرفی خوراک سنتی استانها نیز به نمایش عموم درخواهد آمد و مسئولان استانی و چهره های شاخص علمی به دیدن این رویداد مهم دعوت خواهند شد. ضمن اینکه برگزار کنندگان با پوشاک محلی و سنتی در غرفه‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]