اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711146125596

فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری‌ خارجی در صنایع لبنی و غذایی ایران

توافقات اولیه برای صادرات قارچ ایران به آلمان

کد: 13950711146125596

https://goo.gl/H83xfK

، تهران , (اخبار رسمی): از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کنیم/ برونر: ایران چشم‌انداز روشنی برای همکاری‌های دو جانبه دارد.

توافقات اولیه برای صادرات قارچ ایران به آلمان

هیاتی از بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی و صنایع غذایی به سرپرستی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران و به دعوت وزارت کشاورزی ایالت بایرن کشور آلمان برای بررسی همکاری‌های اقتصادی و تجاری به این کشور سفر کردند.

به گزارش اخباررسمی به نقل اتاق تهران، این هیئت در سفر خود با «هلموت برونر» وزیر تغذیه و کشاورزی دولت محلی ایالت بایرن، «جورج هاسل» معاون وزیر کشاورزی و صنایع غذایی این ایالت، «اکرت داور» رییس بخش تغذیه و بازار،وزارت تغذیه، کشاورزی و جنگل‌داری ایالت بایرن، «ماریا لیندرر»مدیرعامل انجمن صنایع شیر ایالت بایرن، «کریستیان باوم گارتنر»مدیرعامل انجمن بازرسی صنعت شیر آلمان و جمعی دیگر از فعالان کشاورزی و غذایی این کشور دیدار و ملاقات‌هایی را به انجام رساندند. همچنین در حاشیه این سفر، ملاقاتهای تجاری B2B با 13 شرکت مواد غذایی و کشاورزی این ایالت صورت گرفت.

در دیدار با طرفین آلمانی، "کاوه زرگران" رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران بر لزوم افزایش همکاری‌های دو جانبه در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، انتقال تجریبات و فراهم بودن بسترها در ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در دیدار با وزیر کشاورزی و صنایع غذایی ایالت بایرن آلمان با تاکید بر اینکه صنایع غذایی و کشاورزی ایران با وجود رشد مناسبی که دارد، آماده تعامل‌ با سرمایه‌گذاران خارجی برای تصاحب بازارهای منطقه است، اعلام کرد: تکنولوژی‌ نوین آلمان در کنار فرصت‌های اقتصادی موجود در ایران میتواند قدم مهمی برای همکاری‌های مشترک دو کشور در جذب بازار 400 میلیون نفری ایران و کشورهای اطراف در منطقه بردارد.

هلموت برونر، وزیر کشاورزی ایالت بایرن آلمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران پس از رفع تحریم‌های اقتصادی دراوایل سال جاری میلادی، به مکانی امیدبخش برای همکاری‌های اقتصادی دو جانبه بدل شده، گفت: ایران چشم‌انداز روشنی برای همکاری‌های دو جانبه دارد و شرکت‌های فعال در بخشموادغذایی و کشاورزی ایالت بایرن می‌خواهند در بازار رو به رشد ایران حضور داشته باشند.

برونر در ادامه افزود: محصولات خاص و با کیفیت ما، از آوازه‌ایبسیار خوب در سراسر جهان برخوردارند. ما قصد داریم تا این امر رادر ایران نیز به اثبات برسانیم، چرا که هر دو طرف علاقه زیادی به همکاری مشترک دارند.

جورج هاسل معاون وزیر کشاورزی و صنایع غذایی این ایالت نیز در دیدار جداگانه با رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران و هیات همراه با اشاره به نیاز این ایالت به واردات قارچ از دیگر کشورها، خواستار ایجاد فضای مناسب جهت تامین  قارچ از ایران شد. زرگران در این دیدار با تاکید بر اینکه کیفیت قارچ ایران در سطح استانداردهای بین‌المللی است، اعلام کرد تا طرفهای ایرانی اقدامات لازم جهت معرفی واریته‌های قارچ تولیدی در کشورمان وبررسی امکان همکاری مشترک جهت صادرات به آلمان را انجام خواهند داد.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران همچنین با «ماریالیندرر» مدیرعامل انجمن صنایع شیر ایالت بایرن دیدار و بر اشاعه همکاری‌های مشترک تاکید داشت با توجه به حضور شرکتها قدرتمند داخلی و منابع خوب موجود، صادرات لبنیات به ایران در سیاست‌های فعلی بخش دولتی و خصوصی ایران قرار ندارد. لذا حضور در بازار ایران تنها به شرط سرمایه‌گذاری طرف‌های خارجی دراین کشورممکن است و بر همین اساس شرایط سرمایه‌گذاری مشترک در کشورمان را برای مدیرعامل انجمن صنایع شیر ایالت بایرن تشریح کرد.

همچنین در این سفر رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در دیدارهای جداگانه با «کریستیان باوم گارتنر» مدیرعامل انجمن بازرسی صنعت شیر آلمان، «اکرت داور» رییس بخش تغذیه و بازار، وزارت تغذیه، کشاورزی وجنگل‌داری ایالت بایرن و جمعی دیگر از فعالان کشاورزی و غذایی این کشور دیدار و ملاقات کرد.

در پایان این دیدارها، زرگران،  با مثبت ارزیابی کردن نتایج این سفر گفت: در این دیدارها طرفین نقطه نظرات خود را برای یکدیگر تشریح کردند و به جمع بندی مناسبی جهت بررسی همکاریهای بیشتر رسیدیم. بعنوان نمونه بررسی امکان صادرات قارچ ایران به این ایالت و سرمایه‌گذاری مشترک جهت تولیدلبنیات در دستور کار قرار گرفت.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با اعلام اینکه ایالت بایرن در اقتصاد کشاورزی و صنایع غذایی آلمان جایگاه ویژهای دارد افزود: بایرن بزرگترین ایالت در میان 16 ایالت این کشور است که گردش مالی صنایع غذایی این ایالت 24 میلیارد یورو می‌باشد. این ایالت با دارا بودن بیش از یک میلیون و دویست هزار گاو شیری، نزدیک به سالانه 7 میلیون و 700 هزار تن شیر خام تولید می‌کند. همچنین در این ایالت بیش از 84 کمپانی بزرگ صنایع لبنی وجود دارد که شیر مورد نیاز خود را از 30 هزار تامین کننده شیر این ایالت تهیه می‌کنند و این موضوع باعث شده تا  گردش مالی صنعت شیر در این ایالت به بیش از 10 میلیارد یورو در سال برسد. بطور کلی این ایالت 1,5 میلیارد یورو صادرات پنیر و 1,3 میلیارد دلار صادرات سایر فرآورده های لبنی و صبحانه‌ایی به دیگر کشورها دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون انجمن های صنایع غذایی ایران

کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در سال 1382 با مشارکت انجمن‌های فعال در صنایع غذایی کشور تشکیل شده است. هدف از تشکیل کانون، ایجاد هماهنگی بین تشکل‌های موجود جهت برقراری و حفظ ارتباط منظم با مراجع ذیصلاح و پیگیری مسائل و مشکلات اعضاء به صورت گروهی، برنامه‌ریزی برای ارائه الگوها و طرح‌های کارشناسی و موثر جهت توسعه بهره‌وری و بهبود صنایع غذایی کشور می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]