کد: 13950711146905611

توسعه فعالیتهای آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در سراسر کشور؛

مدارس دوزبانه علوم وفنون کیش درتهران راه اندازی شد

کد: 13950711146905611

https://goo.gl/Xon69Q

، تهران , (اخبار رسمی): موسسه علوم و فنون کیش در راستای سیاستهای آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش برای نخستین بار موفق به راه اندازی مدارس دو زبانه شد.

مدارس دوزبانه علوم وفنون کیش درتهران راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین دبستان و پیش دبستانی دو زبانه وابسته به موسسه علوم و فنون کیش در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این مجتمع آموزشی به روش کاملا هوشمند خدمات آموزشی استاندارد به 100 دانش آموز در مقاطع پیش دبستانی و دبستان تا پایه ششم ابتدایی ارائه می شود. اجرای 5  طرح نوین و ارزشمند در راستای ارتقاء سطح توانمندی دانش آموزان یکی از مهم ترین ویژگی های این مجموعه آموزشی است. کیف در مدرسه، آموزش زبان انگلیسی در مقطع ابتدایی،  هر دانش آموز هر سال یک مهارت، آموزش سبک زندگی  با الگوی ایرانی – اسلامی و دانش آموز سلامت با رعایت الگوی تغذیه صحیح پنج طرح  ویژه ای هستند که در این مجتمع آموزشی اجرامی شود.

  تخته وایت برد با سیستم دیجیتالی، لابراتوارهای زبان مجهز به سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته و تازه ترین کتب آموزشی از دیگر تجهیزات دبستان و پیش دبستانی دو زبانه  موسسه علوم و فنون کیش است.

به گفته تقی تهرانی مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش، تاکنون مجوز تاسیس 4 شعبه از مدارس غیر انتفاعی  دو زبانه این موسسه از وزارت آموزش و پرورش دریافت شده است که در سال تحصیلی جاری یک شعبه از این مدارس فعالیت خود را آغاز کرده است. روند تجهیز سه مدرسه دیگر در نقاط مختلف تهران نیز آغاز شده که تا پیش از فصل نام نویسی مدارس در سال تحصیلی آینده و پذیرش دانش آموزان تکمیل خواهد شد.

 بر اساس این گزارش، با اجرای طرح کیف در مدرسه  مدت حضور دانش آموزان نسبت به سایر مدارس روزانه 2 ساعت افزایش یافته و دانش آموزان در محیط آموزشگاه و زیر نظر معلمان تکالیف خود را با دقت و کیفیت مطلوب تری انجام می دهند.

همچنین در مقطع دبستان دانش آموزان مهارت های چهار گانه آموزش زبان انگلیسی شامل خواندن، نوشتن، گفت و شنود و درک مطلب را بخوبی فرا می گیرند. با توسعه این طرح برای مقطع راهنمایی آموزش زبان فرانسه و مقطع دبیرستان آموزش زبان عربی در نظر گرفته شده است.

هدف از اجرای طرح هر دانش آموز در هر سال یک مهارت، تقویت خود باوری و خود اتکایی در دانش آموزان، توانمند سازی آنها، آماده ساختن نوجوانان برای عملکردی موفق در عرصه اجتماعی و زندگی فردی و تقویت روحیه کار آفرینی و خود اشتغالی در آینده سازان کشور است.

 آموزش سبک زندگی با الگوی ایرانی – اسلامی یکی دیگر از طرح هایی است که در این مجموعه و با هدف تبیین جایگاه ارزشمند والدین و احترام به آنها در فرهنگ ایرانیان و ترویج فرهنگ دینی در میان نونهالان، کودکان و نوجوانان اجرا می شود. دیدار با فامیل و اهمیت صله رحم در فرهنگ اسلامی، روش های صحیح دوست یابی، مهارت گفتگوی موثر در جمع اعضای خانواده، احترام به والدین، و ارتباط های سالم از جمله بخش هایی است که به دانش آموزان و خانواده ها آموزش داده می شود. بوفه آموزشگاه نیز مواد غذایی و خوراکی استاندارد و سلامتی را به دانش آموزان ارائه می کند.

در طرح دانش آموز سلامت با رعایت الگوی تغذیه سالم، کارشناسان مجرب تغذیه دانش آموزان را با بهترین روش تغذیه ای متناسب با خصوصیات جسمی آنها آشنا کرده و با ارائه راهکارهای پرهیز از مواد غذایی نا سالم، آموزش خانواده ها و نقش مهم هریک از وعده های غذایی زمینه های ابتلا به بیماری دیابت را کاهش داده و دانش آموزان را از خطر ابتلا به اضافه وزن مصون نگاه می دارند. 

لازم به ذکر است موسسه آموزشی علوم و فنون کیش وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش است که با بیش از 120 شعبه داخلی و یک شعبه خارجی در عمان  با بهره مندی از 3800 مدرس به بیش از 250 هزار زبان آموز خدمات آموزشی استانداردی  ارائه می کند و بزرگ ترین متولی آموزش زبان های خارجی در کشور محسوب می شود.

این موسسه در کنار آموزش زبانهای خارجی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متعددی دارد و تاسیس مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای و مهارت های پیشرفته در سال 1389 نیز بخش دیگری از فعالیت های این موسسه در جهت توسعه فعالیت های آموزشی است در حال حاضر نیز شمار مهارت آموزان این موسسه در سراسر کشور به بیش از 5 هزار نفر رسیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش