اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711147595791

شهروندان به نشان سیب سلامت توجه کنند

کد: 13950711147595791

https://goo.gl/6WiOoB

، (اخبار رسمی): شهروندان برای اطمینان از سلامت محصولات به نشان سیب سلامت توجه کنند.

شهروندان به نشان سیب سلامت توجه کنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان غذا و دارو ،سمیره صباح،معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو بااعلام این خبر گفت : تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و املاح ضروری است و باعنایت به ارزان و مفید بودن آن می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: مصرف تخم مرغ علاوه بر حفظ سلامت بدن، برای هوش و عملکرد ذهنی مفید است.این مقام مسئول افزود: نکته قابل توجه آنکه قسمت اعظم چربی های موجود در زرده تخم مرغ، از نوع غیر اشباع است و هیچ ارتباطی با افزایش کلسترول ندارد، بنابراین استفاده از تخم مرغ امری تغذیه ای است که در سبد غذایی توصیه می شود.

صباح  با اشاره به اینکه خود تخم مرغ و مدیریت تهیه و تولید آن بر عهده سازمان دامپزشکی بوده و صرفا نظارت برفراورده های آن توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود تصریح کرد: انجام می شود اما امروزه استفاده از فرآورده های تخم مرغ در کشورهای دنیا به امری کاملا بدیهی و معمول تبدیل شده است، بطوری که شاهد گسترش روز افزون این ‏فرآورده ها حتی نسبت به خود تخم مرغ هستیم. 
 معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، بیان کرد: براساس قوانین اداره کل نظارت بر مواد غذایی،آشامیدنی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو فرآوری تخم مرغ های مصرفی قبل از استفاده باید در یک موسسه مجاز پاستوریزه شود به همین دلیل حداقل ضوابط فنی و بهداشتی واحدهای تولید کننده انواع فرآورده های تخم مرغ تدوین و به آنها ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت مساله فرآورده های پاستوریزه زمانی مطرح می شود که به انواع مسمومیت های غذایی که در سراسر جهان، بشر با آن دست به گریبان است نگاه بیاندازیم، زیرا با پاستوریزاسیون کردن انواع محصولات غذایی امکان رشد و تکثیر میکروب های بیماریزا بطور کامل برطرف می شود و در صورت وجود چنین باکتری هایی ، تمامی آنها نابود می شود.
 صباح در ادامه اظهار کرد: از این شیوه هم اکنون در بسیاری از صنایع به ویژه شیر، تولیدات سس، کیک و انواع آب میوه ها استفاده می کنند.وی عنوان کرد: شرایط پاستوریزاسیون تخم مرغ به دلیل ویژگی خاص آن امری مشکل و جالب توجه است به همین دلیل شرکت ها برای پاستوریزاسیون تخم مرغ از دستگاه های بسیار دقیق و در درجه حرارتی خاص و به مدت طولانی استفاده می کنند که نتیجه آن از بین رفتن باکتری های بیماریزا از جمله سالمونلا و ایجاد امنیت غذایی مناسب برای افراد مسن، کودکان و یا اشخاصی است که دارای مشکلات سیستم ایمنی هستند.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی بیان کرد: فرآورده های تخم مرغ را پس از تولیـد مـی تـوان بـه روش هـای گونـاگون نگهـداری کـرد و بـا بهره گیری از سرما و فرآیند یخ زدن می توان طولانی ترین زمان ماندگاری را برای آنها تامین کرد و از آنها استفاده های بسیاری درساخت مواد غذایی مختلف کرد.

 صباح تصریح کرد: گرچه استفاده از تخم مرغ های فراوری شده بیشتر توسط شرکت های تولید کننده فراورده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و همچون خود تخم مرغ کمتر مصرف عمومی دارد اما انچه قابل توجه است اینکه خود شرکت ها باید در تهیه فراورده های مورد نظر خود را از مکان های مورد تایید سازمان غذا ودارو تهیه کنند. 

وی افزود:تخم مرغ های تحویل شده به واحد تولیدی باید از نظر ویژگی ها مطابق با آخـرین تجدیـد نظـر آیین نامه بوده و از نظر باقیمانده های سموم، هورمون ها ، آنتی بیوتیک ها، آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی دارای گواهی بهداشتی از طرف مسئول فنی مرغداری باشند.

 صباح  با بیان اینکه سایر مواد اولیه مورد استفاده در واحد تولیدی نیـز بایـد دارای ویژگی هـای ضوابط مربـوط بـه خـود باشد، گفت: آسانترین راه برای اطمینان از محصول خریداری شده رویت نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو و توجه به تاریخ تولید و انقضای فراورده است که در این صورت کوچکترین شائبه ای در سلامت محصول وجود نخواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه