کد: 13950712148775689

با تاکید بر اهمیت اقتصاد دریایی در کشور؛

هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران برگزار می­‌شود

کد: 13950712148775689

https://goo.gl/xYGySh

، تهران , (اخبار رسمی): هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تأکید بر طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران برگزار می­‌شود

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران با هدف طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور و همچنین پرداختن به موضوع،  به صورت همه جانبه و فرا بخشی به نقد مسائل و مشکلات از منظر همه ارگانها و مراکز مرتبط خواهد پرداخت و از طرفی با تدوین راه حل­ها و روش­های اجرایی با توجه به فرصت­های موجود جهت توسعه سواحل کشور به اجرای آیین نامه های قانون حمایت از توسعه صنایع دریایی سرعت می­ بخشد.

از کران تا بی­کران دریا

متاسفانه فرهنگ گذشته دریا همواره به عنوان یک چالش دیده شده در حالی که یک منبع بزرگ ثروت آفرین است، که با بهره گیری از علم و تلفیق آن با فناوری می­تواند موجب تولید ارزش افزوده فراوانی برای کشور در این حوزه شود.

اگر یک لحظه فقط یک لحظه بنگریم میبینیم که کشورمان ایران تجلی گاه بیشمار نعمت­های الهی است، نعمت­هایی که هر کدام ثروت آفرین بوده و هست.  اقتصاد خوب در کشور رقم زدن در گرو به کارگیری از فرصت­ها است، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و داشتن حدود 3000 کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب کشور با منابع غنی نفت و گاز همه و همه نشان از فرصت­هایی است که میتواند زمینه اشتغال زایی را برای نیروی انسانی فراهم کند

لازم است با فعالیت­های فرهنگ­سازی و ترویجی مثل برگزاری جشنواره ها، توجه بیشتری به دریا داشته باشیم. بر همین اساس، برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان همایش صنایع دریایی می‌تواند محل مناسبی برای طرح مسائل و تدوین روشهای ارتقاء و توسعه این صنعت باشد.

تجربه نگاهی متفاوت با برگزاری همایش صنایع دریایی ایران

همایش‌های صنایع دریایی در راستای طرح مسائل و تدوین روش­های ارتقاء و توسعه در حوزه دریا است.  به طوری که تا کنون هفده دوره از همایش های صنایع دریایی را شاهد بودیم که آخرین دوره از این رویداد سال گذشته با حمایت ستاد توسعه دریایی معاونت علمی و با همکاری ارگان­هایی دریایی در جزیره کیش برگزار شد. و در پی این رویدادهای پی در پی، امسال نیز منتظر هجدهمین دوره از آن هستیم که با هدف طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور برگزار خواهد شد.

مدیریت و اقتصاد ، صنایع نفت و گاز ، دریانوردی و حمل و نقل همچنین  قوانین، مقررات و استانداردها با پرداختن به  شرایط محیطی دریااز جمله محورهای این همایش به شمار میروند.

از سویی دیگرایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی همچنین طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی و فناوری های نوین، انرژی های تجدید پذیر دریایی و در آخر سرمایه های انسانی از دیگر محورهای این همایش به شمار میروند که میتوان به آن پرداخت.

هجدهمین همایش  صنایع دریایی در تاریخ 27 تا 30 مهرماه سال جاری توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان