اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713150455577

حمایت 5 میلیون دلاری ازپروژه تولید انرژی تجدیدپذیر

کد: 13950713150455577

https://goo.gl/Kf3QFK

، تهران , (اخبار رسمی): بنیاد ملی علم به دنبال حمایت از یک پروژه در حوزه تولید پیل خورشیدی با استفاده از فناوری نانو است. حمایت 5 میلیون دلاری این بنیاد که موجب کار گروهی 15 محقق شده است، می‌تواند منجر به افزایش کارایی پیل‌های خورشیدی شود.

حمایت 5 میلیون دلاری ازپروژه تولید انرژی تجدیدپذیر

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،سوزاندن سوخت‌های فسیلی اگر با همین روند ادامه یابد، به زودی تمام یخ‌ها آب شده و آب خشکی را فرا خواهد گرفت. به همین دلیل باید روش‌های جدید تولید انرژی را جایگزین سوخت‌های فسیلی کرد. خورشید یکی از منابع تمام نشدنی است که می‌توان از آن برای تأمین انرژی استفاده کرد. از این رو، سازمان‌های آمریکایی به دنبال حمایت از پروژه‌هایی هستند که بتواند فرآیند جایگزینی سوخت‌های جدید به جای سوخت فسیلی را تسریع کند. 

اسوینی پاردهان از محققان دانشگاه ایالتی نورفولک، اخیراً موفق به دریافت حمایت مالی از بنیاد ملی علم شده است. این حمایت مالی برای تولید نوعی سل تولید انرژی از نور خورشید اعطا شده است. این سازمان مبلغ 5 میلیون دلار حمایت مالی به پروژه تحقیقات روی انرژی تجدیدپذیر اختصاص داده است و امیدوار است که پاردهان بتواند این پروژه را به نتیجه برساند.
پاردهان و همکارانش در مرکز تحقیقات مواد در این دانشگاه روی ساخت نوعی پیل خورشیدی با استفاده از فناوری نانو کار می‌کنند تا بتوانند با کارایی بالا این فناوری را ارائه دهند. البته تلاش‌های زیادی در سراسر جهان برای تولید چنین پیل‌های انجام شده است، اما موضوع اصلی، کارایی است. در واقع بیشتر فناوری‌های ارائه شده تاکنون از کارایی پایینی برخوردار بوده‌اند.
این گروه تحقیقاتی به دنبال افزایش نمایی این کارایی است، به طوری که ظرفیت تولید انرژی در این روش چندین برابر بیشتر از فناوری‌های رایج شود.
هدف بنیاد ملی علم نیز از این سرمایه‌گذاری همین است که بتواند یک فناوری انقلابی ارائه کند. این حمایت مالی بنیاد ملی علم موجب شده تا 15 مهندس در این پروژه مشغول به کار شوند. بیشتر این محققان آمریکایی‌های آفریقایی تبار هستند.
این گروه تحقیقاتی با استفاده از ابزارهای ویژه خود نظیر میکروسکوپ نیروی اتمی یا تجهیزات نانولیتوگرافی به دنبال تولید نانوسل‌هایی هستند که بتوان سد کارایی در تولید انرژی تجدیدپذیر را از بین برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]