اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950715151985577

ایجاد رابط میان مغز و کامپیوتر

کد: 13950715151985577

https://goo.gl/TNYnGw

، تهران , (اخبار رسمی): یک شرکت فعال در حوزه فناوری نانو به دنبال استفاده از این فناوری برای ایجاد رابط میان مغز انسان و کامپیوتر است. چنین فناوری به پزشکان کمک می‌کند تا مغز را تحت کنترل داشته و برای درمان برخی بیماری‌ها از آن استفاده کنند.

ایجاد رابط میان مغز و کامپیوتر

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،دیاماندیس، مدیرعامل شرکت نانوتک (NanoTech)، از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو، به دنبال استفاده از این فناوری برای ایجاد رابط میان مغز و ماشین است. براساس نظر مسئولان این شرکت، این فناوری طی چند دهه آینده انقلابی ایجاد خواهد کرد.

دیاماندیس اخیراً در نشستی که در دانشگاه سینگولاریتی برگزار شد، درباره این که چگونه فناوری‌ نانو می‌تواند در درمان بیماری‌ها مؤثر باشد، سخنرانی کرده است. او معتقد است که به زودی فناوری‌ نانو می‌تواند منجر به روش‌های جدیدی برای هدف‌گیری بیماری‌ها شده و حتی می‌توان از آن برای تولید اندام‌های بدن استفاده کرد. این فناوری قابلیت ایجاد رابط میان مغز و ماشین را نیز دارد.
با پیشرفت‌های بیشتر در این حوزه، کارآفرینان می‌توانند تعامل میان فناوری و انسان را ببینند و در نهایت در مسیر ایجاد ارتباط میان مغز و ماشین گام بردارند و از این طریق کیفیت زندگی را بهبود دهند.
وی در این سخنرانی اعلام کرد که فناوری نانو می‌تواند عوامل خطر را در ژنوم انسان تشخیص دهد؛ با این کار پیش از بروز بیماری، از آن جلوگیری به عمل می‌آید. شرکت نانوتک که توسط او تأسیس شده به دنبال ترکیب اطلاعات کلیدی در سلامت با اطلاعات جامع درباره ژنتیک افراد است تا با این کار خطرات موجود در زندگی هر فرد مشخص شود.
در آینده نزدیک، پزشکی به قدری رشد می‌کند که با استفاده از سلول‌های بنیادی می‌توان بخش‌های آسیب‌دیده در بدن را بازیابی کرد و به بیمار کمک کرد تا زندگی عادی خود را دنبال کند. براساس مقاله‌ای که در نشریه Inverse به چاپ رسیده، در آینده نزدیک یکی از موضوعات بسیار جالب، رابط میان مغز و ماشین خواهد بود.
دیاماندیس می‌گوید که تحقیقات او روی فناوری نانو متمرکز است و او به دنبال استفاده از این فناوری برای ایجاد رابط میان مغز و کامپیوتر است. اخیراً در دانشگاه کالیفرنیا محققان موفق به ایجاد ایمپلنت‌هایی شده‌اند که در مغز قرار گرفته و ویژگی‌های شناختی را در انسان بهبود می‌دهد.
دیاماندیس معتقد است که این فناوری به آرامی در حال رشد است و به نقطه‌ای خواهد رسید که می‌توان مغز انسان را تحت کنترل در آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]