کد: 13950715152085689

ستاری در افتتاحیه نهمین جشنواره نانوفناوری عنوان کرد؛

رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نانوفناوری در سال آینده

کد: 13950715152085689

https://goo.gl/2NMHVh

، تهران , (اخبار رسمی): معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانوفناوری سال گذشته بالغ بر 310 میلیارد تومان فروش داشتند که قطعا امسال این رقم چندین برابر می‌شود.

رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نانوفناوری در سال آینده

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره نانو که با حضور  جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، با بیان این که سرمایه‌های کشور نیروی انسانی متخصص آن است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های ما باید بر روی این نیروی انسانی باشد. در این صورت ما شاهد ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی در کشور خواهیم بود.

رییس ستاد توسعه فناوری نانو کشور به وجود 152 پژوهشکده فعال در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در تولید علم حوزه نانوفناوری، حائز رتبه ششم دنیا هستیم و از نظر نیروی انسانی متخصص بهترین نیروی انسانی متخصص دنیا را داریم.

ستاری، با اشاره به فعالیت 160 شرکت دانش‌بنیان در حوزه نانو ابراز کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانوفناوری سال گذشته بالغ بر 310 میلیارد تومان فروش داشتند که قطعا امسال این رقم چند برابر می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: ما شاهد تغییرات گسترده در حوزه نانوفناوری کشور هستیم که راه اندازی و فعالیت گسترده المپیاد نانو، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و انجام آموزش‌های پایه از مهم‌ترین این تغییرات هستند.

امکانات لازم برای فعالیت سرآمدان حوزه نانو فراهم است

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به فراهم شدن بستر فعالیت نخبگان و سرآمدان علمی در عرصه فناوری نانو گفت: امروز نگرانی از بابت خروج نخبگان حوزه نانو وجود ندارد زیرا امکانات لازم برای فعالیت این نیروها در کشور فراهم شده است زیرا به صورت صحیح حوزه نانوفناوری سرمایه‌گذاری کردیم و امروز شاهد نتایج و ثمرات آن هستیم.

رییس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با بیان این‌که نوع نگرش به مقوله پژوهش دچار تحول‌های اساسی شده است افزود: اکنون شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوبی در پژوهش‌های مرز دانش کشور هستیم. البته در حوزه‌ هایی که بخش خصوصی ورود پیدا می کند دولت نباید دخالتی داشته باشد و باید فرهنگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش، استارت‌آپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان گسترش پیدا کند که در این صورت سرمایه وارد شده شاهد رشد چندبرابری خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، به ارائه دستاوردها و نوآوری‌های منحصر به فرد توسط شرکت‌های حاضر در نهمین جشنواره نانوفناوری اشاره کرد و افزود: با ورود شرکت‌های جدید به عرصه نانوفناوری، هرساله شاهد نوآوری‌های خوبی هستیم که فروش بالای این شرکت‌ها را رقم می‌زند.

ورود محصول های نانویی جدید به بازار

رییس ستاد توسعه فناوری نانو کشور در ادامه گفت: در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که هفت تا هشت مدل محصول جدید نانویی وارد بازار شده است.

نایب رئیس هئیت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، به اصلاح رویکرد بخش‌های گوناگون جامعه به سود اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: امروز تغییر جدی رویکرد و روند کاری نهادهای گوناگون در کشور، از جمله در دانشگاه‌ها و صنایع دیده می شود که براساس آن سرمایه گذاری روی ایده‌ها و خلاقیت مورد توجه قرار گرفته است. خوشبختانه امروز این زیست بوم در حوزه فناوری نانو بر یک بستر نرم افزاری محقق شده است.

پیگیری تحقق اقتصاد دانش بنیان در دولت تدبیر و امید

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: در دولت تدبیر و امید، تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به صورت جدی پیگیری شده است و معاون اول رییس جمهوری نیز همواره از این موضوع حمایت کرده اند.

ستاری در پایان  ابراز امیدواری کرد تحرک ایجاد شده در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان کشور همچنان ادامه یابد.

در ادامه این مراسم با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، از محصولات فناور و مراکز رشد برتر تقدیر و سپس از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید شد.

نهمین جشنواره فناوری نانو از چهاردهم تا هفدهم مهرماه سال جاری به همت ستاد توسعه نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف