اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950715152235372

در صنعت بانکداری انجام می شود

مبارزه با پولشویی در چارچوب قانون مصوب کشور

کد: 13950715152235372

https://goo.gl/YLDH2g

، تهران , (اخبار رسمی): بانک ها باید ظرفیت مبارزه با پولشویی را تقویت و با مشتریان هوشمندانه رفتار کنند.

پولشویی

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در دو جلسه جداگانه سیدرضا انواری سرپرست جدید اداره کل مبارزه با پولشویی و سید سعید وکیلی سرپرست اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل بانک ملی ایران با حضور غلامرضا پناهی عضو هیأت مدیره، حسین بارانی سرپرست معاونت منابع انسانی بانک و روسای ادارات کل ، معرفی و فعالیت خود را در سمت‌های جدید، آغاز کردند.

پناهی در سخنانی که در اداره کل مبارزه با پولشویی ایراد کرد، ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار داشت: در دنیای امروز بحث مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در موسسات و سازمان‌های مالی و بانک‌ها مورد تاکید است.

وی افزود : بانک‌ها باید در جهت پوشش ریسک‌های عملیاتی خود و مراقبت از حسن شهرت و اعتبارشان نسبت به شناسایی کامل مشتریان با ایجاد فرایند و نظام کنترل مناسب جهت جلوگیری از ورود وجوه حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی اقدام کنند.

پناهی گفت : شاکله اصلی مبارزه با پولشویی این است که بانک‌ها باید مشتریانشان را بشناسند و بدانند که مشتریانشان در چه سطح و حجمی فعالیت می‌کنند و جدیدترین اطلاعات را از مشتری داشته باشند و بانک به عنوان یک حرفه باید شرایط و مقررات آن را بداند تا بتواند از ورود وجوه فعالیت‌های غیرقانونی به سیستم‌ مالی جلوگیری کند.

عضو هیأت مدیره افزود: خوشبختانه در ارتباط با مبارزه با پولشویی قوانین مناسب و محکمی داریم و ما باید تمام امور مربوط به مبارزه با پولشویی را در چارچوب قانون مصوب کشور خودمان انجام دهیم.

وی گفت: بحث مبارزه با پولشویی این نیست که ما به خاطر فشار از خارج به آن بپردازیم بلکه ما خیلی قبل‌تر از این به شناخت مشتریان و نوع فعالیت‌های آنها توجه می‌کردیم. هدف اصلی، ایجاد موانع و پیشگیری از ورود وجوه حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی به نظام بانکی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک ملی

اولین مدیر عامل بانک ملی دکتر کورت لنیدن بلات و معاون او فوگل به همراه 70 کارشناس از کشور آلمان به ایران آمدند. سرمایه اولیه بانک 20 میلیون ریال بود که فقط 8 میلیون آن پرداخت شد و در سال 1314 سرمایه بانک به 300 میلیون ریال و در سال 1331 به دومیلیارد ریال افزایش یافت که تمام آن پرداخت شده است . این سرمایه در حال حاضر با افزایشی که در سال 91 داشت حدود 100 هزار میلیارد ریال می باشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه